۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
معاملات جفت ارزی دیجیتال؛ بهترین ابزار کسب سود در بازارهای خنثی
بازار گزارش می دهد؛

معاملات جفت ارزی دیجیتال؛ بهترین ابزار کسب سود در بازارهای خنثی

معاملات جفت ارزی در بازار کریپتو می توانند در صورت مبتنی بودن بر محاسبه صحیح، سودآوری خوبی برای تریدرها به همراه داشته و تا حد زیادی از ریسک سرمایه گذاری در بازارهای خنثی بکاهد.

وحید پورتجریشی؛ بازار: یکی از نگرانی های بزرگ تریدرها در بازارهای خنثی و نزولی، ریسک بالای سرمایه و همچنین کسب درآمد در بازاری است که هیچ گونه روندی ندارد. این معضل می تواند در میان مدت، بسیاری از سرمایه گذاران و علاقمندان به این بازار را خسته کرده و به این نتیجه برساند که فعلا بازار جایی برای معامله ندارد.

اما باید بدانیم که در صورت آشنایی کافی با تحلیل تکنیکال و شناخت تعدادی از رمزارزها و رفتارهای آنها در بازار، می توان حتی در بازارهای خنثی نیز اقدام به کسب درآمد نمود که این کار از طریق معاملات جفت ارزی به جای معاملات عادی امکانپذیر است.

معامله جفت ارزها در بازار کریپتو

درست مانند بازار فارکس، بازار کریپتو هم از قابلیت استفاده از جفت ارزها برخوردار است. به این معنا که شما می توانید علاوه بر جفت ارز مرسوم بازار یعنی x/تتر، جفت ارزهای دیگر را نیز با یکدیگر معامله نمایید. این استراتژی برای بازارهای خنثی مانند آنچه طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم، بسیار مفید و سودزا خواهد بود. به عنوان مثال، می توان از جفت ارز بیت کوین/اتریوم به عنوان پر طرفدارترین جفت ارز بازار در این راستا نام برد.

چگونه با جفت ارزها در بازار کریپتو معامله کنیم؟

اکنون این سوال مطرح می شود که با توجه به نوسان در دو ارز موجود در یک جفت ارز، چگونه باید به معامله آنها پرداخت. همانطور که گفته شد، معامله جفت ارزها اگرچه می تواند در هر بازاری اعم از صعودی، نزولی و خنثی صورت پذیرفته و سود آوری مطلوبی برای تریدرها به همراه داشته باشد، اما برای بازارهای خنثی از عملکرد بهتری برخوردار است.

روش کار با جفت ارزها اینگونه است که ابتدا دو ارز را به عنوان جفت ارز معاملاتی خود انتخاب می نمایید. روی یکی از دو ارزی که تحلیل ها نشان دهنده ریزش آن است، پوزیشن معاملاتی شورت گرفته و روی دیگری که فکر می کنید قیمت آن در بازار بالا خواهد رفت، پوزیشن لانگ بگیرید. سپس هنگام رسیدن به هدف قیمت تعیین شده برای جفت ارز خود، پوزیشن ها آنها را با یکدیگر تعویض نمایید.

معاملات جفت ارزی دیجیتال؛ بهترین ابزار کسب سود در بازارهای خنثی

به عنوان مثال، ممکن است بر اساس تحلیل های خود به این نتیجه برسید که بیت کوین SV به ریزش خود در برابر بیت کوین ادامه خواهد داد. پس در چنین موقعیتی، نیمی از سرمایه مد نظر خود را روی بیت کوین لانگ گرفته و نیمی از آن را نیز روی BSV شورت بگیرید. اما توجه داشته باشید که دستکم، نیمی از چنین معامله ای ریسک است. پس اگر شاهد ریزش هر دو ارزش به صورت همزمان بودید، با در نظر گرفتن حد ضرر، هر دو موقعیت معاملاتی را متوقف نموده و نقد شوید.

مزایای معاملات جفت ارزی در بازار کریپتو

اولین مزیت این نوع معاملات این است که می توان حتی در بازار خنثی نیز اقدام به معامله نمود و نیازی نیست حتما منتظر تعیین جهت روند بازار ماند. اما حتی اگر بازار دچار ریزش های شدید نیز شود، شما باز هم می تونید از طریق جفت ارزها اقدام به کسب درآمد نمایید. چراکه ارزی را که روی آن پوزیشن لانگ گرفته اید در برابر ارزی که شورت گرفته اید سود افزایش ارزش پیدا کرده و در نتیجه شما در سود خواهید یود.

معاملات جفت ارزی دیجیتال؛ بهترین ابزار کسب سود در بازارهای خنثی

یکی دیگر از مزایای این نوع معامله رمزارزی، کسیب سود در هر نوع محیط بازار از جمله صعودی یا نزولی است. یعنی اساسا تا هر زمان که یک ارز شمکا در برابر دیگری دچار افزایش قیمت شود، شما نیز به کسب یود ادامه خواهید داد.

در حقیقت، این نوع معامله، میزان ریسک پذیری شما را نیز تا حد مطلوبی کاهش داده و بخش مهمی از نگرانی آن دسته از تریدرها که میانه خوبی با نوسان های شدید بازار رمزارزها ندارند، برطرف خواهد شد. همچنین از آنجا که حرکت های تند و تیز بازار روی جفت ارزها تاثیر چندانی نخواهند داشت، شما نیز در این معاملات متضرر نمی شوید.

سپرده گذاری با استفاده از جفت ارزها

اما استفاده از جفت ارزها صرفا مختص معاملات فیوچرز و اسپات نیست. اگر نگاهی به صندوق های سرمایه گذاری بیندازید، متوجه حضور گسترده ای از جفت ارزهای بازار خواهید بود که در حقیتق با همین روش کار می کنند.

یعنی نیمی از سرمایه شما به یک ارز و دیگری نیز به ارز دوم تخصیص یافته و در اصطلاح، یک توکت Wrapped با نرخ مختتص خود ایجاد خواهد شد. سپس شما می توانید این توکن ها را در صندوق سپرده گذاری کرده و بر اساس قرارداد اعلام شده از سوی صندوق، روی آن سود بگیرید.

معاملات جفت ارزی دیجیتال؛ بهترین ابزار کسب سود در بازارهای خنثی

هنگام برداشت سپرده یا سود خود نیز کافی است با استفاده از ابزار Unzip، جفت ارز خود را به دو ارز اولیه که از آنها برای سپرده گذاری استفاده نموده اید تبدیل خواهد شد.

نکات مهم در خصوص معامله جفت ارزها

لذا چه در خصوص معاملات اسپات چه مواردی چون صندوق های سپرده گذاری رمزاری و در هر حال بازار، این نوع سپرده گذاری می تواند تا حد زیادی از ریسک سرمایه گذاری شما کاسته و به سودآوری بیشتر در بازار منتهی شود.

اما در هر صورت، ریسک بازارهای مالی به صورت عام و ریسک معامله در بازارهای پر ریسک مانند کریپتو به صورت خاص، همواره در برابر شما قرار خواهند داشت. لذا برای معامله جفت ارزها حتما تحلیل تکنیکال دقیق و درستی داشته باشید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همه صرافی های رمزارزی، بستر معاملات جفت ارزی را نداشته و باید حتما صرافی را انتخاب نمایید که از این نوع معاملات پشتیبانی می کند.

نکته دیگر اینکه حتما به نرخ کارمزد صرافی خود نیز توحه نمایید و بسیاری از صرافی ها برای انجام این نوع مبادلات، کارمزد بالایی دریافت می نمایند که به سود شما نیست.

نکته پایانی اینکه حتما دو ارز انتخابی باید همبسته و هم جنس باشند. یعنی هر دو آنها متعلق به خانواده لایه اول، توکن های پایه (مانند بیت کوین و اتریوم)، توکن های DeFi و ... باشند. سعی کنید از انتخاب دو توکن غیر همجنس در معاملات جفت ارزی اجتناب نمایید.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha