۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
وزارت تعاون موانع بخش تعاون را برطرف کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وزارت تعاون موانع بخش تعاون را برطرف کند

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: اتاق تعاون امکانی برای رفع موانع قانونی ندارد و این وزارت تعاون است که باید ورود کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چه زمانی که وزارت تعاون به شکل مستقل پیگیر کارهای بخش تعاون بود و چه زمانی که این کار الان در قالب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بخشی از کارهای این وزارتخانه دنبال می شود در هر دو صورت نتوانستیم موانع توسعه بخش تعاون را در کشور کم کنیم.

وی افزود: معمولاً همه کشورهای دنیا تعاونی های غیرمتعارفی را ایجاد کردند و الگوهای مختلفی را برای فعالیت بخش تعاون پیش بینی نمودند اما این اتفاق هنوز در کشور ما نیفتاده و باعث شده که عملاً نتوانیم سهم بخش تعاون در اقتصاد را به ۲۵ درصد برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی باعث شده که آن جدیت و اهتمامی که باید به بخش تعاون داده نشود و نسبت به گذشته نه تنها شرایط بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه تعاونی های متعارف کشور در مسائل اولیه و ابتدایی خود هم مانده اند و مشکلات جدی دارند گفت: متأسفانه وزارتخانه نتوانسته مسائل و موضوعات مربوط به تعاونی ها و اختلافات و مشکلات آن ها را حل کند.

وی افزود: مجموع این عوامل و همچنین ضعیف بودن فرهنگ همکاری و تعاون در کشور باعث شده که این بخش جایگاه مناسب و توانمندی در اقتصاد کشور نداشته باشد و نسبت به برنامه ریزی های انجام شده اقدامی نشود.

قادری با بیان اینکه اتاق تعاون امکانی برای رفع موانع قانونی ندارد و این وزارت تعاون است که باید ورود کند گفت: تعارضات قانونی در بخش تعاون روستایی و تعاونی های فراگیر ملی وجود دارد و اتاق هم بیشتر یک تشکل هماهنگ کننده بین تعاونی هاست و نقش حاکمیتی برای رفع مشکلات ندارد.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha