۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
دامغان ۱۲۴ واحد فراوری پسته دارد | تدوین برنامه جامع تولید و صادرات
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

دامغان ۱۲۴ واحد فراوری پسته دارد | تدوین برنامه جامع تولید و صادرات

دامغان - صادقی سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار سمنان، با بیان اینکه دامغان ۱۲۴ واحد فراوری پسته دارد، گفت: توسعه صنایع تبدیلی بر پایه پسته و صادرات محصولات آنان، در هدفگذاری ما قرار دارد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر تدوین برنامه جامع توسعه پسته دامغان و با بیان اینکه ارتقای بهره وری و تولید پسته در شهرستان دامغان برنامه جامع توسعه پسته این شهرستان تدوین شود، ابراز کرد: با اجرای صحیح می توان در افزایش تولید پسته تاثیرگذار بود که از این راه قابلیت افزایش تولید این محصول استراتژیک و طلای سبز را به ۱۰۰ هزار تن رساند.

وی افزود: دامغان را در سطح جهانی و داخلی با نام پسته می شناسند و باید کوشید با برنامه‌ریزی های موثر در افزایش عملکرد محصول بیش از گذشته گام برداشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به در پیش رو بودن هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان در مهرماه سال جاری افزود: معرفی پتانسیل های موجود در حوزه پسته دامغان با برگزاری این جشنواره و با نگاه فرا استانی و ملی محقق خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه دامغان ۱۲۴ واحد فراوری پسته دارد، گفت: توسعه صنایع تبدیلی بر پایه پسته و صادرات محصولات آنان، در هدفگذاری ما قرار دارد از سوی دیگر در راستای حمایت از محصول طلای سبز پسته دامغان، مدیریت عالی استان آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری در این حوزه از محل تبصره ۱۸ و مصوبات اقتصادی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان را فراهم آورد.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha