۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
۵۰۰ هکتار زعفران در گلستان کشت شد
مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان:

۵۰۰ هکتار زعفران در گلستان کشت شد

گرگان - مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۵۰۰ هکتار زعفران در گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار کیلوگرم زعفران خشک شده از استان روانه بازار شود.

معصومه ژیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی گلستان به کشت زعفران اختصاص یافته و بیش از دو هزار بهره‌بردار در این حوزه مشغول هستند.

وی با یادآوری اینکه به ازای هر ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم گل زعفران، یک کیلوگرم محصول سَرگل ( زعفران خشک ) تولید می‌شود، افزود: میانگین عملکرد تولید زعفران خشک در هر هکتار از اراضی استان، ۶.۸ کیلوگرم بود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بیشترین سطح کشت زعفران را در شهرستان آزادشهر و روستای وامنان شاد هستیم اما در سال‌های اخیر این محصول در شهرستان‌های مینودشت و رامیان هم کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ هکتار زعفران در استان کشت شده بود، توضیح داد: گل‌دهی هر هکتار زعفران در سال نخست بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است و فرایند اقتصادی شدن آن از سال‌های دوم و سوم شتاب بیشتری می‌گیرد.

ژیان تصریح کرد: زعفران محصول استراتژیک گلستان محسوب نمی‌شود از این‌رو برای توسعه آن در استان برنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: استقبال از کشت زعفران در گلستان به دلیل ارزش افزوده بالای آن نسبت به کشت سایر محصولات زراعی و وجود خاک و شرایط آب و هوایی مناسب است.

کد خبر: ۱۷٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha