۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
ضرورت حمایت دولت از خشکه کاری| جهاد کشاورزی گلستان کشت جایگزین شالی معرفی کند
نماینده مردم گرگان و آق قلا خبرداد؛

ضرورت حمایت دولت از خشکه کاری| جهاد کشاورزی گلستان کشت جایگزین شالی معرفی کند

گرگان-سندگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و محروم شدن گلستان از کشت شالی، جهاد کشاورزی گلستان باید کشت جایگزین به کشاورز معرفی کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه گلستان از صنایع بزرگ محروم مانده و با توجه به اینکه بیشتر اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی است، دولت باید به دنبال تقویت این بخش باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: گلستان در سال های اخیر با توجه به تغییر آب و هوایی، با خشکسالی مواجه است و به همین دلیل ضروت دارد که به سمت کشت محصولاتی برویم که نیاز آبی کمتری دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت برنج یک محصول پرآب است که در استان رواج دارد، خاطرنشان کرد: سال هاست که کشت شالی در میان کشاورزان گلستانی به دلیل درآمد اقتصادی نسبت به سایر محصولات زراعی با استقبال بیشتری مواجه می شود.

سنگدوینی ضمن بیان این مساله که باید کشت برنج به سمت خشکه کاری برود، گفت: از زمانی که گلستان را از کشت شالی محروم کردند خشکه کاری برنج یکی از مصوبات و دستورات دولت برای گلستان بود که تاکنون اجرایی نشده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مکانیزاسیون سیستم آبیاری جهاد کشاورزی گلستان می تواند شرایطی را فراهم کند تا کشاورزان به سمت خشکه کاری برنج ترغیب شوند.

او کشت محصولات کم آب بر، مکانیزاسیون سیستم آبیاری، یکپارچه سازی و زهکشی اراضی را از اهدافی برشمرد که جهاد کشاورزی گلستان می تواند برای کنترل کم آبی و خشکسالی از آن بهره ببرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: استان های شمالی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور هستند و لذا باید به دنبال تقویت بخش کشاورزی در این استان ها باشد.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha