۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
آثار غیرملموس جاذبه گردشگری سمنان/ اشتغال از راه توریسم محقق شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

آثار غیرملموس جاذبه گردشگری سمنان/ اشتغال از راه توریسم محقق شد

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه جذب گردشگر طی سال‌های اخیر به افزایش اشتغال‌زایی و ارتقای صنعت ‏توریسم در استان منجر شده است، گفت: ۱۳ اثر ناملموس در کنار آثار ملموس دیگر، می‌توانند به ارتقای صنعت گردشگری کمک ‏کنند‎.‎

مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه جذب گردشگر به استان سمنان می‌تواند زمینه‌های اشتغال‌زایی و ارتقای اقتصاد بومی و محلی را فراهم کند، بیان کرد: ۱۳ اثر ناملموس استان جاذبه ارتقای گردشگری است که باید برای آن برنامه داشت چه‌بسا که در سال‌های اخیر و با توسعه و رشد توریسم در سطح استان شاهد تحقق و ارتقای اشتغال‌زایی از این منظر بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه ۱۳ اثر ناملموس میراث فرهنگی استان سمنان طی سال گذشته در فهرست آثار ملی قرارگرفته و مابقی طرح‌ها نیز در سال ۹۹ برای ثبت معرفی می‌شوند، افزود: امیدواریم در آینده همان‌طور که در ماه‌های گذشته شاهد ثبت چند اثر ناملموس بودیم، شاهد افزایش فهرست این آثار در سطح کشور باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه تنها ابنیه تاریخی نیستند که می‌توانند جذابیت گردشگری برای مسافران و گردشگران ایجاد کنند، بیان کرد: استان سمنان دارای ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی یا اصطلاحاً غیرملموس فراوانی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به ایل سنگسر اشاره کرد.

جمال بابیان اینکه تولیدات، صنایع‌دستی، سبک زندگی، عروسی‌ها و مراسم ایلات استان مانند سنگسر، سرخه، مهدی‌شهر، بیارجمند شاهرود و ... می‌تواند جاذبه‌های فراوان برای جذب گردشگر حتی خارجی داشته باشد، بیان کرد: باید برنامه‌های این حوزه با همکاری همه نهادهای دولتی و خصوصی بیش از گذشته تقویت شود.

کد خبر: ۱۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha