۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات تملک‌دارایی استان بوشهر به شرکت‌های دانش بنیان
استاندار بوشهر خبر داد:

تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات تملک‌دارایی استان بوشهر به شرکت‌های دانش بنیان

بوشهر- استاندار بوشهر از تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان بوشهر به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده یکشنبه شب در جلسه قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار داشت: در کشور ما مشکل منابع نیست به همین دلیل، مدیر کارآمد کسی است که بتواند منابع و ظرفیت ها را شناسایی کرده و در تحقق اهداف به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب مجلس رسیده است، افزود: باید با کمک ظرفیت‌های استان مسیر عقب افتاده را با شتاب بیشتری طی کنیم.

محمدی زاده گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌های استان باید خروجی دانشگاه‌ها را به ورودی پارک و مراکز رشد برسانیم و زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را بین دانشگاهیان نهادینه کرد.

استاندار بوشهر ضمن اشاره به تعطیلی برخی شرکت‌ها ابراز داشت: شرط ادامه حیات و تعالی شرکت‌ها، دانش‌بنیان شدن آنهاست و اگر شرکتی به سمت دانش‌بنیان شدن نرود حتما از چرخه اقتصاد حذف می‌شود به همین دلیل موضوع دانش بنیان کردن صنایع استان و شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی و... مد نظر قرار بگیرد.

محمدی زاده تاکید کرد: در تمامی شهرک‌های صنعتی استان نقاطی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و زمین به شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: نیروگاه انرژی اتمی و شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی یک نقطه قوت برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان هستند. نیروگاه و شرکت های پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان باید از ظرفیت شرکت های فناور و دانش بنیان استان استفاده کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به فعالیت‌های حوزه دانش بنیان اختصاص می یابد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناروی خلیج فارس برای برنامه ریزی و اجرایی سازی آن مشخص شده‌اند.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha