۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
توسعه همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

توسعه همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان

رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، در جلسه ای دوجانبه بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور در حوزه های صنعت، معدن و راه سازی رایزنی کردند.

به گزارش بازار، در این جلسه به میزبانی علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، بر آمادگی شرکت های ایرانی برای حضور در ارمنستان جهت ساخت جاده تاکید شد.

«نارک تریان»، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان نیز با استقبال از حضور شرکت های ایرانی در پروژه های جاده سازی ارمنستان گفت: در خصوص تهاتر کالا مذاکرات طولانی داشتیم که اکنون در حال به ثمر نشستن است و خیلی خوشحالیم که دو کشور شرکت های کارگزاری خود را برای تهاتر شناسایی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ارمنستان بازنگری در بحث مالیات و عوارض جاده ای موضوع بسیار مهمی است تاکید کرد: کارشناسان ما بررسی های زیادی کردند که تاثیر بسیار زیادی روی توسعه روابط تجاری دو کشور داشته باشد.

پیمان پاک نیز در این خصوص گفت: تشکیل یک کارگروه برای بازنگری در بحث عوارض جاده ای ارمنستان اقدام مفید و رو به جلو درتوسعه روابط تجاری دو کشور محسوب می شود. وی افزود: پیشنهاد می کنیم هیئتی متشکل از تولیدکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی نیز به ارمنستان اعزام شوند چرا که مایل هستیم در این خصوص نیز خط تولید مشترک احداث شود.

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص راهکارهای مختلف برای حل مشکلات ترانزیت کالا از ایران به ارمنستان و روسیه بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha