۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
وقوع ترافیک سنگین در مسکو با حمله سایبری به تاکسی اینترنتی یاندکس
با انتشار بیانیه ای رسمی تایید شد؛

وقوع ترافیک سنگین در مسکو با حمله سایبری به تاکسی اینترنتی یاندکس

گروهی از هکرهای ناشناس با حمله سایبری به شرکت تاکسی اینترنتی یاندکس در روسیه، منجر به ایجاد ترافیک سنگین در بخشی از پایتخت مسکو شدند.

به گزارش بازار، گروهی از هکرهای ناشناس با حمله سایبری به شرکت تاکسی اینترنتی یاندکس در روسیه، منجر به ایجاد ترافیک سنگین در بخشی از پایتخت مسکو شدند.

بر اساس این گزارش، هکرها از طریق سفارش چندین تاکسی در سامانه یاندکس نسبت به انتخاب مقاصدی اقدام نمودند که همگی از یک بزرگراه مهم و کلیدی در مسکو عبور می کردند.

گفته می شود این حمله سایبری منجر به شکل گیری ترافیک بسیار سنگین ۴۰ دقیقه ای در مسکو شد که بخش عمده ای از خودروهای حاضر در بزرگراه را تاکسی های یاندکس تشکیل می دادند.

سخنگوی شرکت یاندکس در توضیح چرایی این رخداد اعلام کرد: صبح روز یکم سپتامبر، هکرها برای حمله سایبری به یاندکی تلاش نمودند که در نتیجه آن، تعدادی زیادی از راننده های ما، سفارش سفر به منطقه فیلی (واقع در مسکو) دریافت نموده و به سمت مقصد رهسپار شدند.

یاندکس با اشاره به اینکه این نخستین حمله سایبری به تاکسی های اینترنتی است، تاکید کرد که الگوریتم های یادندکس برای پیشگیری از وقوع مجدد وصایعی مشابه از سوی تیم فنی این شرکت تغییر داده شده اند.

لازم به ذکر است پژوهشگران حوزه امنیت سایبری از مدت ها پیش نسبت به لزوم افزایش میزان امنیت سایبری برای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای میتنی بر هوش مصنوعی مانند فروشگاه های آنلاین و تاکسی های اینترنتی هشدار داده اند.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha