۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
تصویب مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر
در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران روی داد

تصویب مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر

یک فوریت لایحه «مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر» در هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

به گزارش بازار، ابراهیم باقی مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران در هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر با اشاره به این نکته که این موضوع هم به نفع شهرداری و هم به نفع بانک شهر است، اظهار کرد: بانک شهر با مشکلی از سوی بانک مرکزی مواجه است و کفایت سرمایه منفی دارد.

وی با بیان اینکه از سوی بانک مرکزی تکلیف شده که این افزایش سرمایه صورت بگیرد، یادآور شد: شهرداری ۱۰.۲ درصد سهم دارد و موظف شده که در افزایش سهام مشارکت داشته باشد.

باقی با اعلام اینکه برای افزایش سهام باید از طریق انتشار اوراق مشارکت اقدام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این افزایش سرمایه تا پایان شهریورماه باید تعیین تکلیف شود، تقاضا داریم این طرح تصویب شود تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: ۵۱ درصد سهام متعلق به شهرداری کلانشهرها و ۱۰.۲ درصد متعلق به شهرداری تهران است و شهرداری در صورت عدم افزایش سرمایه متضرر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت عدم محدودیت افزایش سرمایه در بانک شهر استفاده کنیم، یادآور شد: دیگر بانک‌ها از این فرصت برخوردار نیستند و باید اجازه دهیم که شهرداری از این فرصت برای افزایش سرمایه استفاده کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن اشاره به این موضوع که در زمان تأسیس اجازه ندادند شهرداری بیش از مبلغی مشخص را به عنوان سهام در بانک شهر داشته باشد، گفت: اینکه بانک مرکزی مجوز داده که سرمایه شهرداری افزایش پیدا کند به نفع شهرداری خواهد بود. بانک شهر دو برابر سهمی که از شهرداری دریافت می‌کند در اختیار شهرداری قرار خواهد داد و بودجه آن کاهش نخواهد یافت.

وی افزود: ایستگاه‌های مترو که ساخته شد در درجه اول بر اساس تسهیلاتی بود که از بانک شهر دریافت شد. اگر ما سرمایه‌ای را افزایش می‌دهیم دو برابر آن خدمات دریافت می‌کنیم.

بر اساس این لایحه و به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری مجوز داده می‌شود که ۳۱۱ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه در بانک شهر اختصاص دهد.

در ادامه هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با حداکثر آراء موافق مقرر شد که پلاک‌های ثبتی با مساحت کمتر از ۵۰۰ متر مربع جهت بررسی به عنوان باغ بودن یا نبودن در صحن شورا بررسی نشود؛ همچنین یک فوریت طرح پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش باغات به شورای عالی استان‌ها تصویب شد.

در ادامه بر اساس آراء اعضای شورای اسلامی شهر تهران، انتخاب نمایندگان شعب ده‌گانه ماده ۱۰۰ با ۱۵ رای برای یکسال دیگر تصویب شد.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha