۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
محدودیت های معاملاتی گواهی حق تقدم بانکهای مسکن و ملی

محدودیت های معاملاتی گواهی حق تقدم بانکهای مسکن و ملی

­مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران محدودیت های اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک های مسکن و ملی را اعلام کرد.

به گزارش بازار، بر اساس اطلاعیه فرابورس این محدودیت ها پیرو مصوبات شورای پول و اعتبار اتخاذ شده است و بر اساس آن، محدودیت زمانی غیر قابل فروش بودن توسط خریداران در همه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت ۴ ماه خواهد بود.

همچنین محدودیت غیر قابل فروش بودن توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط ۴ ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال خواهد شد لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه۹۹۰۶، تسه۹۹۰۷، تسه۹۹۰۸ و تسه۹۹۰۹ مشمول محدودیت مذکور نیستند.

در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۵۶۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است.

متقاضیان خرید می‌بایست محدودیت‌های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند، تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش منجرسروریست متقاضیان محترم مفاد اطلاعیه شماره ۳۶۸۲/الف/۰۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ این شرکت را در تصمیمات خود مد نظر قرار دهند.

شرکت فرابورس ایران همچنین در اطلاعیه دیگری محدودیت های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک ملی را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه؛ اعتبار همه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس ایران است.

محدودیت حجمی هر سفارش خرید (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) برای نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۸۰ ورقه تعیین شده است.

محدودیت زمانی غیر قابل فروش بودن توسط خریداران در همه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی به مدت ۴ ماه خواهد بود.

متقاضیان برای اطلاع از سایر جزئیات می‌توانندبرای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی فرابورس ایران مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha