۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
تغییر پلتفرم خودروهای داخلی در هاله‌ای از ابهام
کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد

تغییر پلتفرم خودروهای داخلی در هاله‌ای از ابهام

کارشناس صنعت خودرو گفت: پلتفرم (تکنولوژی‌ها و شاخصه‌های از پیش تعیین شده برای ساخت خودرو) خودروهایی مانند تیبا یک، تیبا ۲، ساینا، کوییک، کوییک کراس منسوخ شده است. ­

به گزارش بازار، مصطفی پهلوانی، پلتفرم تیبا یک، تیبا ۲، ساینا، کوییک، کوییک کراس را یکی دانست و گفت: پلتفرم (تکنولوژی‌ها و شاخصه‌های از پیش تعیین شده برای ساخت خودرو) خودروهای داخلی قدیمی است و گاهی می‌بینیم خودروساز اعلام می‌کند تولید برخی خودروها مانند تیبا و ساینا متوقف شده، اما آیا محصول جایگزین که کوییک است از پلتفرم جدید استفاده می‌کند؟، کوییک که همان پلتفرم تیبا و سایناست این یعنی طراحی جدیدی نداشته است.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: تیبا، زمانی که معرفی شد دارای پلتفرم قابل قبولی بود، اما این پلتفرم اکنون دیگر کاملا منسوخ است، در اصل این پلتفرم متعلق به ۱۸ سال پیش بود و نهایت ۱۰ سال باید از آن تولید می‌شد.

پهلوانی تشریح کرد: یک محصولی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال رونمایی شد که جلو ساینا و عقب تیبا بود؛ سوالی پیش می‌آید اینکه اگر ساینا و تیبا از خط تولید خارج شده اند محصولی که ترکیب شده، آیا محصول جدید است؟

این کارشناس صنعت خودرو گفت: رونمایی از ترکیب این محصولات با توقف تولید بی معنی است، خودروساز علاقه دارد محصول قدیمی خود را تولید کند چرا که از نظر اقتصادی به صرفه است و اینگونه می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha