۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
تجمیع ظرفیت های کشور برای اجرای طرح آبرسانی به همدان
وزیر نیرو اعلام کرد

تجمیع ظرفیت های کشور برای اجرای طرح آبرسانی به همدان

وزیر نیرو گفت: راهکار رفع مشکل استان همدان در تامین آب شرب پایدار، اجرای طرح آبرسانی به همدان است که هم اکنون ظرفیت های کشور در این راستا تجمیع شده است.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح طرح انتقال آب تصفیه خانه ششم تهران به شهر قدس افزود: با توجه به کاهش شدید ورودی سد اکباتان به شهر همدان، نیاز است که از منابع دیگر آب را تامین کنیم.

وی گفت: تا قبل از بروز مشکل کنونی در شهر همدان، حدوداً مصرف این شهر ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه بود، با اقداماتی که در روزهای اخیر صورت گرفته و منابع جدیدی که به شهر اضافه شده است تا امشب شاهد تامین حدود ۹ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه خواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: خیلی امیدوارم که در روزهای آینده بتوانیم بیش از ۱۰۰ لیتر کسری را تامین کنیم و به شرایط پایداری برسیم.

محرابیان ادامه داد: مشکل دیگر در همدان جدایی شبکه آب شهر دو بخش است که یک بخش تامین آب از طریق سد و یک بخش هم از طریق آب های زیرزمینی انجام می شود؛ در این روزها تلاش شد که این بخش ها به هم متصل و امکان توزیع مناسب آب فراهم شود.

وزیر نیرو افزود: پروژه های متعدد شهری در همدان دردست اجراست که به مرور نقاطی که محرومیت شدیدی دارند کم می شود و شاهد شبکه پایدار خواهیم بود.

وی درخصوص طرح های استان همدان که امروز به بهره برداری رسید، گفت: امروز شاهد افتتاح یک طرح برای آبرسانی به شهرستان قدس و یک طرح هم در شهرستان شهریار منطقه باغستان هستیم. از مهم ترین ویژگی های این طرح ها اجرای سریع و جهادی آنهاست که شاید کمتر از ۴ ماه از اجرای این طرح ها می گذرد که توانستیم امروز آب را به دست مردم برسانیم و آب در این منطقه پایدار شود.

آقای محرابیان افزود: تقریباً با اجرای این دو طرح در این مناطق می توانیم شاهد تامین آب پایدار در دو شهرستان باشیم.

محرابیان ادامه داد: در تهران مجموع ذخایر سدها ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که با یک نظام مدیریت شده به اصطلاح شاهد مصرف هستیم. البته ضرورت دارد که مردم همچنان مدیریت مصرف را داشته باشند و شاهد این باشیم که با این حجم آب بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha