۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
طبق قانون همه بیمه‌های درمانی باید در بیمه سلامت تجمیع شوند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

طبق قانون همه بیمه‌های درمانی باید در بیمه سلامت تجمیع شوند

ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان درحوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت ایران نزدیک به ۳ دهه است که فعالیت می‌کند، طبق قانون تمامی بیمه‌ها باید در کشور تحت نام بیمه سلامت تجمیع شوند؛ البته این قانون هنوز به طور کامل محقق نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشور است افزود: این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۵ صندوق بیمه‌ای تحت پوشش دارد، بزرگترین صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین صندوق بیمه همگانی است تصریح کرد: در این صندوق نزدیک به ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش هستند، همچنین بیمه کارکنان دولت شامل تمامی کامندان دولت است، صندوق سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می‌توانند در این صندوق قرار گیرند و صندوق ایرانیان که مجموع افراد این صندوق‌ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

ناصحی تاکید کرد: دردولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرارگرفتند، این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه‌های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم شد، البته برای سایر دهک‌ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت ۳ ماهه‌ای فراهم شد که افراد فاقد بیمه به صورت رایگان بیمه شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، درخصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است، از سال ۱۳۹۹ و پس از آن در ۱۴۰۰ درقوانین بودجه‌ای درنظرگرفته شد و بیمه سلامت به عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است.

وی گفت: درحال حاضر عمده استان‌ها مانند یزد ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، بدون شک این طرح برای مردم و حوزه سلامت فواید بسیاری دارد.

ناصحی درباره حمایت از زوجین نابارور افزود: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی درحوزه ناباروری تحت پوشش بیمه است، خوشبختانه استان یزد دراین زمینه پیش گام بوده و از پیشرفته‌ترین روش‌ها در این استان برای درمان ناباروری استفاده می‌شود. برای بیمه شدگان دراین بیماری ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و هزینه‌های سرپایی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه مادران باردار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند ادامه داد: همچنین فرزندان آن‌ها نیز تا ۵ سالگی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: برای این بیماران نیز به دنبال کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم هستیم و درهفته‌های آینده اقدامات خوبی دراین زمینه صورت می‌گیرد. به لحاظ اعتباری بلاعوض ۵ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ۴ درصدی در کنار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha