۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
۱.۶ میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشگری سیمره ایلام هزینه شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۱.۶ میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشگری سیمره ایلام هزینه شد

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت های گردشگری سد سیمره واقع در شهرستان بدره از توابع استان ایلام هزینه شده است.

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سد سیمره در شهرستان بدره یکی از ظرفیت های بزرگ حوزه گردشگری در استان ایلام به شمار می رود که با آبگیری این سد چشم اندازهای زیادی در این اطراف و عقبه این سد شکل گرفته است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های گردشگری در این منطقه، افزود: توسعه زیرساخت های در بخش های مختلف و در چند منطقه این سد در حال اجرایی شدن است.

شنبه زاده با اشاره اینکه چند پروژه راهسازی برای دسترسی هرچه بهتر گردشگران به این سد و تنگه کافرین در عقبه سد در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: برای زیرساخت های برق رسانی به تأمین برق  تأسیسات گردشگری حاشیه سد سیمره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: زیرساخت های برق برای مجتمع گردشگری ساحلی در عقبه سد است که قرار است در آینده ای نزدیک ساخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام تصریح کرد: اجرای طرح های گردشگری علاوه بر رونق گردشگری در استان باعث اشتغالزایی افراد بومی منطقه شده است.

وی عنوان کرد: عقبه سد سیمره ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و در این راستا توسعه زیرساخت ها و فراهم کردم شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در اولویت میراث فرهنگی استان است.

کد خبر: ۱۷٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha