۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
افزایش قیمت طلا پس از یک هفته| آیا مسیر صعودی ادامه خواهد یافت؟
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت طلا پس از یک هفته| آیا مسیر صعودی ادامه خواهد یافت؟

قیمت طلا روز جمعه پس از داده‌های ناامیدکننده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا که نشان‌دهنده افزایش فرصت های شغل‌های کمتر، افزایش نرخ بیکاری و تورم کمتر دستمزدها بود، افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت طلا روز جمعه پس از داده‌های ناامیدکننده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا که نشان‌دهنده افزایش فرصت های شغل‌های کمتر، افزایش نرخ بیکاری و تورم کمتر دستمزدها بود، افزایش یافت. این معیارهای متزلزل، شرایط لازم برای تصویب افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۲۱ سپتامبر را متزلزل کرده است.

داده های وزارت کار ایالات متحده نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور از ۳.۵ درصد در ماه جولای به ۳.۷ درصد در ماه آگوست افزایش یافته است، در حالی که تعداد مشاغل غیرکشاورزی اضافه شده به اقتصاد ایالات متحده به ۳۱۵ هزار شغل رسیده که کمتر از ۵۲۶ هزار شغل اضافه شده در ماه جولای است. میانگین درآمد ساعتی (ماهانه) از ۰.۵% در ژوئیه به ۰.۲% در آگوست کاهش یافت که نشان دهنده کاهش فشار بر کارفرمایان برای افزایش دستمزدها است.

قیمت طلا در تمام هفته گذشته روندی نزولی داشت که ناشی از اظهارات جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در خصوص افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بود. با این حال، داده های ADP (بخش خصوصی) و اشتغال NFP اکنون نشان می دهد که خطرات رکود ناشی از افزایش نرخ ممکن است شروع به خزش کرده باشد.



پیش بینی قیمت طلا

افزایش قیمت طلا پس از یک هفته| آیا مسیر صعودی ادامه خواهد یافت؟


مقاومت ۱۷۱۶ دلاری طلا، روند صعود روزانه را محدود کرده است. گاوها باید این سطح مقاومت قیمت را ازمیان بردارند تا مسیر صعود به ۱۷۳۹ دلار یعنی اوج ۲۲ جولای/۳۰ اوت را باز نمایند. اگر پیشروی روند صعودی قیمت فراتر از این نقطه ادامه یابد، اوج ۸ جولای/۲۳ اوت در ۱۷۵۳ دلار به اهداف صعودی جدید تبدیل خواهند شد.

برعکس، رد شدن قیمت در نقطه در ۱۷۱۶ به خرس‌ها اجازه می‌دهد تا برای آزمایش مجدد حمایت ۱۶۹۶ فشار بیاورند. در صورتی که گاوها نتوانند از حمایت قیمتی ۱۶۹۶ دفاع کنند، ۱۶۷۹ دلار (کف قیمت ۳۰ مارس ۲۰۲۱) و ۱۶۷۰ دلار (پایین‌ترین حد قیمت در ۵ ژوئن ۲۰۲۰) وارد صحنه خواهند شد.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha