۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
لزوم توجه به لبه‌های دانش، در مسیر توسعه تجارت
رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

لزوم توجه به لبه‌های دانش، در مسیر توسعه تجارت

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از رایزن‌های اقتصادی و مسئولان مراکز تجاری خارج از کشور خواسته ایم برای توسعه تجارت، همه تمرکزشان بر فناوری‌های نو و لبه‌های دانش باشد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست کارگروه نوآوری وتوسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به طراحی نقشه راه برای توسعه صادرات کشور گفت: نخستین گام در این زمینه هدفگذاری صادرات ۷۵ میلیارد دلاری غیر نفتی با اولویت بندی کشورهای هدف و تعیین سهم هر کدام از آن‌ها تا سال ۱۴۰۱ است.

پیمان پاک گام دیگر در این زمینه را مشخص کردن سهم گروه‌های کالایی اعلام کرد و افزود: الزام توسعه بازار بین المللی کشورمان استفاده از ظرفیت تجارت الکترونیک است.

رئیس سازمان توسعه تجارت، بسترسازی برای استفاده از پلتفرم ها، بلاکچین، بازاریابی و پرداخت‌های الکترونیک را از دیگر ملزومات در این زمینه برشمرد و گفت: هم اکنون بخش عمده‌ای از تجارت جهانی بر بستر آی تی و فضای نرم افزاری بنا شده است و این در حالی است که تجار کشورمان و دولت تاکنون با نگاهی سنتی به مقوله تجارت نگاه کرده اند و به بهانه تحریم‌ها نه بخش خصوصی و نه بخش دولتی به سراغ موضوع تجارت الکترونیک نرفته اند.

پیمان پاک تاکید کرد: فرآیند فعالیت استارت آپ‌ها نشان داد که موضوع تحریم‌ها بهانه خوبی برای نپرداختن به موضوع نیست.

رئیس سازمان توسعه تجارت پیوند زدن استارت آپ ها، پلتفرم‌ها و سیستم‌های نرم افزاری با سیستم‌ها و پلتفرم‌های بین المللی را از اقدامات اساسی دولت کنونی برای توسعه تجارت برشمرد و گفت: ضروری است که تجار و صادرکننده‌های ما نیز در این زمینه بروز شوند و در کار تجاری خود از این امکان بهره ببرند.

پیمان پاک توجه به دانش بنیان‌ها را فقط محدود به تمرکز در صادرات برخی محصولات این شرکت‌ها ندانست و افزود: به نوآوری، فن آوری و متحول شدن تجارت به منظور کسب موفقیت در این زمینه توجه جدی داریم؛ به همین علت از رایزن‌ها و مراکز تجاری خارج از کشور خواستیم بر مقوله فناوری‌های نو و لبه‌های دانش در حوزه تجارت تمرکز کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha