۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
رئیس جمهور طرح آبرسانی غدیر در خوزستان را افتتاح کرد
طی آئینی؛

رئیس جمهور طرح آبرسانی غدیر در خوزستان را افتتاح کرد

اندیمشک- بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه توسط رئیس جمهور در خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، خوزستان با وجود جاری بودن چندین رودخانه بزرگ، مردمش از داشتن آب با کیفیت و قابل شرب همواره محروم بودند.

مردم خوزستان سالهاست که آب آشامیدنی خود را یا از فروشندگان دوره گرد می‌خرند یا با استفاده از دستگاه‌های تصفیه خانگی آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند که هر دو شیوه آن بسیار پرهزینه است و فشار مضاعفی را به مردم استان وارد کرده است.

از دولت محمود احمدی نژاد طرحی بزرگ که از آن به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه نام برده می‌شود در خوزستان آغاز به کار کرد تا آب آشامیدنی با کیفیت از رودخانه‌های خوزستان به شهرهای مختلف خوزستان برسد و معضل آب شرب بی کیفیت را برای مردم استان حل کند.

ابرپروژه آبرسانی غدیر از ۱۰ سال پیش در خوزستان برای مقابله با کم‌آبی آغاز شده و به دلیل تأمین آب ۲۶ شهر و حدود یک هزار و ۶۰۰ روستای استان یکی از طرح‌های عظیم در حوزه آبرسانی به شمار می‌رود.

طرح بزرگ آبرسانی پروژه غدیر ابتدا با سه فاز فعالیت خود را آغاز کرد که فاز اول شامل آبرسانی از قیصریه تا آبادان و خرمشهر، فاز دوم نیز شامل تأمین آب شرب شهرهای اهواز، دشت آزادگان، هویزه و شادگان و فاز سوم نیز شامل ام‌الدبس تا آبگیر سد دز بود.

اکنون زمان موعود فرا رسیده و قرار است که فردا با حضور احتمالی رئیس‌جمهور این طرح بزرگ افتتاح شود.

مهر ماه سال ۱۴۰۰ بود که متولیان امر برای تحقق وعده «سید ابراهیم رئیسی» به مردم خوزستان در زمینه تأمین آب آشامیدنی مناسب وارد عمل شدند و در ابتدا بازه زمانی سه ساله برای اجرای آن تعریف شد که با تلاش‌های صورت گرفته این قسمت از طرح کمتر از یک سال محقق شد و در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

بنابراین با افتتاح این طرح سطح کیفی - کمی آب در غرب خوزستان افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت و مردم غرب استان بعد از سال‌ها از آب آشامیدنی بسیار با کیفیتی بهره مند می‌شوند.

همچنین با افتتاح این طرح آب رودخانه دز که آبی بسیار با کیفیت است به شبکه آبرسانی غرب خوزستان تزریق می‌شود و سختی آب آشامیدنی مردم بعد از سال‌ها به زیر هزار میکروموس بر سانتی‌متر خواهد رسید.

«ای سی» آب کرخه در شرایط پر آبی حدود دو هزار میکرو بر سانتی‌متر است که در خشکسالی این میزان افزایش یافته و کیفیت آب بسیار پایین می‌آید به همین دلیل شهروندان خوزستانی همواره از کیفیت آب آشامیدنی خود گله مند بوده‌اند.

بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه امروز جمعه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • PL ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      کار نیکویی است . ولی باید توجه داشت که طی سال های آینده خود این رود ها نیز کم آب خواهند شد . کار اساسی ، شیرین کردن آب دریا وانتقال آن به کل سطح ایران است که کار بسیار عظیمی است ولی باید حتما انجام شود .‌چون این کار بسیار زمانبر خواهد بود ، باید هر چه زود تر شروع شود . طی دهه های اخیر رودهای کشور بسیار کم آب شده اند و بارش برف بسیار کمتر شده و طی این روند طی سال های آینده بارش ها کمتر ورودها خشک تر خواهند شد . پروفسور کردوانی این حرف ها را آنقدر زد و گوش شنوا پیدا نکرد تا از دنیا رفت ...
    • علیرضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      خدا خیرتون بده.دولت ایران بخاطر رشادتها ی مردم خوزستان در ۸ سال جنگ بدهکار هستن.حداقل نگذارید از تشنگی ادیت بشن