۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
ملغی شدن ۸۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی «لوفت هانزا» در پی اعتصاب خلبانان
ادامه وضعیت نامطلوب اقتصادی در اروپا؛

ملغی شدن ۸۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی «لوفت هانزا» در پی اعتصاب خلبانان

در پی اعتصاب خلبانان هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان، بیش از ۸۰۰ پرواز این شرکت هواپیمایی در روز جمعه لغو شده و ۱۳۰ هزار مسافر این پروازها از سفر هوایی خود بازماندند.

به گزارش بازار، در پی اعتصاب خلبانان هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان، بیش از ۸۰۰ پرواز این شرکت هواپیمایی در روز جمعه لغو شده و ۱۳۰ هزار مسافر این پروازها از سفر هوایی خود بازماندند.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این اعتصاب پس از ۲۴ ساعت مذاکره بی نتیجه میان خلبانان لوفت هانزا با مدیران ارشد این شرکت صورت گرفته که از چهارشنبه شب تا اواخر روز پنجشنبه ادامه داشته و نهایتا در نخستین ساعات روز جمعه، اعتصاب آنها آغاز شده است.

به گفته این شرکت هواپیمایی آلمانی، اعتصاب خلبانان هر دو بخش پروازهای باری و مسافری را ملغی نموده و برنامه های پروازی دو فرودگاه فراکفورت و مونیخ را نیز دچار اختلال کرده است.

گفته می شود اتحادیه شرکت های هواپیمایی آلمان به دلیل رشد بی سابقه تورم در این کشور، ۵.۵ درصد به حقوق بیش از ۵ هزار خلبان و کمک خلبان شرکت های هواپیمایی اضافه کرده، حال آنکه خلبانان معتقدند این میزان افزایش حقوق، نسبت به رشد تورم آلمان ناچیز بوده و کفاف هزینه های افزایش یافته زندگی آنها در پی رشد تورم را نمی دهد.

لازم به ذکر است، بانک های مرکزی اروپا و انگلیس دو بانک مرکزی بزرگ جهان محسوب می شوند که در قیاس با رقبای خود مانند فدرال رزرو آمریکا به شدت عملکردی ضعیف در قبال مبارزه با تورم داشته و علیرغم اعمال یک مرحله افزایش سود سپرده های بانکی، هنوز در خصوص مرحله دوم که قرار است احتمالا در ماه جاری میلادی اعمال شود، دچار شک و تردید است؛ موضوعی که منجر به رشد روزانه تورم در اقتصاد منطقه یورو و در نتیجه کوچک شدن سفره کارگران و کارمندان این منطقه شده است.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha