۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
رئیس جمهور وارد خوزستان شد

رئیس جمهور وارد خوزستان شد

رئیس جمهور برای افتتاح طرح آبرسانی غدیر از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» قرار است بعد از بررسی مشکلات منطقه احمد فداله در بخش شهیون دزفول، عازم محل افتتاح طرح غدیر شود.

طرح آبرسانی غدیر در خوزستان که بزرگترین طرح آبرسانی کشور است امروز جمعه ۱۱ شهریور با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی طرح انتقال آب غدیر خوزستان توسط مجموعه سازمان آب و برق خوزستان و در راستای تحقق وعده رئیس جمهور به مردم خوزستان مبنی بر رفع مشکل آب شرب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا از مهر ۱۴۰۰ آغاز شد.

برای اجرای این طرح در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد اما با تلاش‌ انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از یک سال محقق شده و اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفی آب در ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان رخ خواهد داد.

پروژه عظیم آبرسانی غدیر، در این مرحله آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از هزار روستای اطراف را تامین می‌کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha