۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
عزم دولت برای آزاد سازی مراتع جهت کشت کالاهای اساسی
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

عزم دولت برای آزاد سازی مراتع جهت کشت کالاهای اساسی

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عزم دولت برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای تاکید کرد هدف دولت انتقال کشت سبزی و صیفی از مراتع به گلخانه‌ها و آزاد کردن اراضی برای کشت کالاهای اساسی است.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در سفر استانی به استان خراسان شمالی در مراسم کلنگ زنی دو مجتمع پرورش دام در این استان با اعلام این خبر افزود در حال حاضر ۲۰ هزار گلخانه در کشور داریم و به دستور رئیس جمهور باید ۸۰ هزار گلخانه در کشور ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته در زمینه شهرک‌های کشاورزی ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبار مصوب برای شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که نشان دهنده عزم بالای دولت در احداث این شهرک‌ها است.

ساداتی نژاد با برشمردن مزایای شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای گفت: ارائه سند قطعی به بهره برداران، پرداخت اقساطی پول زمین و حذف بروکراسی برای ارائه تسهیلات به بهره برداران از مزایای این شهرک‌ها است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی قطب کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، گفت: این استان بالاترین جمعیت روستایی را در کشور دارد.

ساداتی نژاد افزود: در زمینه آبیاری نوین در سفر قبلی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده و باید سرمایه گذاری برای عملیات آبخیزداری را در این استان توسعه بیشتری دهیم، ما برای آبخیزداری استان ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی وجود دارد، تصریح کرد: از تمام سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنم در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان سرمایه گذاری کنند، آمادگی داریم تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی این استان ارائه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به وجود ۲.۷ میلیون راس دام در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد این استان تامین کننده گوشت در کشور است لذا ما باید بتوانیم حمایت‌های تسهیلاتی برای تخصیص نهاده‌های دامی برای دامداران این استان را انجام دهیم.

ساداتی نژاد در رابطه با صادرات دام گفت: استان خراسان شمالی شرایط ویژه‌ای در این زمینه دارد و به مرز نزدیک است، ما ممنوعیتی در زمینه صادرات دام نداریم و کار قرنطینه دام‌ها به پایان رسیده و صادرات دام زنده به قطر در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شیوه‌نامه صادرات دام ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: صادرات گوشت، فرآورده‌های گوشتی و دام زنده با این شیوه نامه قابل انجام و مشکلی در این زمینه نداریم، نگاه ما این است که با عوارض صادرات را کنترل کنیم، اما دیگر ممنوعیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha