۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
ارزآوری ترانزیت کالا باید احیا شود
معاون رییس‌جمهور:

ارزآوری ترانزیت کالا باید احیا شود

رضایی، معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: موضوع ترانزیت کالا که ارزآوری بالایی دارد باید در کنار تجارت مورد توجه قرار گرفته و احیا شود.

به گزارش بازار، محسن رضایی با اشاره به اینکه در ۲ قرن گذشته کشور ایران محل عبور کاروان‌های تجاری بسیاری بود، افزود: موقعیت جغرافیایی کشور در ارتباط با سایر کشورها از مسیر ریلی، جاده‌ای و هوایی باید تقویت شود تا امکان بهره بردن از حمل و نقل کالا شکل گیرد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات روسیه به چین فقط یک درصد آن را در ترانزیت کالا به دست آوریم، رقم قابل ملاحظه‌ای است، ولی مشکل ما در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است و با حل کردن مشکلات زیر ساختی توان رسیدن به مرز ۸۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت و حمل و نقل کالا دور از دسترس نیست.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: اولین موضوع تحول اقتصادی که در دولت سیزدهم به آن اقدام شد، تجارت و اقدام به تهاتر کالا در کنار سیاست خارجی و توسعه ظرفیت‌های جدید در دیپلماسی اقتصادی کشور بود و این در حالی است که دولت قبل که مدعی باز کردن درها بود، نتوانست آن را به سر انجام برساند.

او بیان کرد: با تلاش دولت سیزدهم ایران از عضو ناظر در پیمان شانگ‌های به عضو رسمی درآمد. اکنون برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی باید کالای تولید کشور قابلیت رقابت در سایر کشورها را داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه موضوع بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال کسب و کارهای کوچک زیر ۳۰ میلیون دلار بتوانند با تشکیل زنجیره، در فتح بازارهای سایر کشورها اقدام کند تا واحدهای کوچک به بازارهای بزرگ متصل شوند.

وی ادامه داد: باید فرصت‌های از دست رفته در دولت گذشته نیز جبران شود و این در حالی است که در کنار تحریم‌های ظالمانه، شاهد تحریم داخلی در عدم استفاده از فرصت‌های بزرگی که وجود داشت، قرار گرفتیم و اکنون بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم در قیام اقتصادی تحول کشور حاضر باشیم.

معاون رییس جمهور گفت: در این دولت سعی شد در کنار مبارزه با تحریم و مقابله با آن، صادرات کالا هم بسیار مورد توجه قرار گیرد تا موجب گشایش و باز شدن گره‌های اقتصادی شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha