۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تخصیص ۱۳۹ میلیارد ریال به مجموعه قضایی استان یزد
در نشست پایانی سفر مطرح شد؛

تخصیص ۱۳۹ میلیارد ریال به مجموعه قضایی استان یزد

یزد- رئیس قوه قضاییه از تخصیص ۱۳۹ میلیارد تومان به مجموعه قضایی استان یزد و سازمان های وابسته آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، پنجشنبه شب در نشست پایانی سفر یک روزه به استان در استانداری یزد، از تخصیص ۱۳۹ میلیارد تومان به مجموعه قضایی استان یزد و سازمان های وابسته آن خبر داد.

وی افزود: قطعا این رقم برای حل مشکلات استان راهگشا نخواهد بود اما می تواند گامی به جلو برای حل این مشکلات باشد. در این سفر تعدادی از مشکلات استان احصا و قرار شد کمک فوری تری بکنیم و یک سری پرونده های رسیدگی طولانی شده بود که دستور کار فوق العاده برای رفع و رجوع آن داده شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بخشی از درخواست ها و مشکلات در داخل استان قابل رفع است، افزود: برخی از آنها نیز نیاز به پیگیری و تعامل با مجلس دارد که با فوریت قابل رفع نیست و نیاز به اصلاح و ایجاد قانون دارد و زمان می طلبد.

وی هدف از این سفر را سرکشی از حوزه قضایی برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف و کمبودها و مشکلات بود تا نقاط ضعف و مشکلات را رفع کنیم و نقاط قوت را ارتقا ببخشیم و همین اتفاق روی داد و علاوه بر آن از مشکلات استان هم مطلع شویم.

محسنی اژه ای گفت: برای رسیدن به این دو مقصود قبل از اعزام به استان هیاتی اعزام شدند که همه بخش های مختلف حوزه قضایی دادگستری و سازمان های وابسته بازرسی کل، سازمان زندان ها، سازمان نیروهای مسلح، پزشکی قانونی مسائل و مشکلات را بررسی و گزارش تهیه کردند.

وی افزود: این هیات امروز صبح به همه شهرستان های استان سفر کردند و از نزدیک با مردم گفتگو کردند و مسائل را جمع بندی و در شورایعالی مطرح کردند که پیگیری خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در شهر یزد هم مسئولان عالی قوه جلسات حضوری با مردم برقرار کردند و عده کثیری از مردم مسائلشان را مطرح کردند و تعدادی نامه ثبت شد که پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از درخواست از سوی دستگاه قضا قابل پیگیری است، افزوداین موارد مستقمیا پیگیری و رفع می شود اما درخواست هایی که مستقیم ربطی به قوه قضائیه ندارد را از دستگاه های مربوطه پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد.

وی همچنین به نشست های تخصصی امروز در استان اشاره و به مطالبات و پیشنهادات گروه های مختلف استان در این نشست ها اشاره کرد و افزود: بخشی از این موارد مستقیم با قوه قضائیه در ارتباط است و بخشی از دستگاه قضا خواستار کمک شده است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه قضائیه وحدت بین مسئولان استان یزد را ستودنی دانست و افزود: امروز با تمام وجود همدلی و تعامل مسئولان و مردم برای حل مشکلات را احساس کردم و امیدوارم خداوند حمایت کند و بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید.هادی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      سلام.خواستن.توانستن.است. اگر بخواهیم.خدمت.کنیم.میتوانیم.به. خدا.توکل.کنیم.میشود.