۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تعاونی‌ها بهترین راهکار برای توسعه اقتصاد دانش بنیان| یزد در تامین مالی جمعی پیشگام است
نماینده تعاونی‌های یزد در دیدار با رئیس قوه قضائیه؛

تعاونی‌ها بهترین راهکار برای توسعه اقتصاد دانش بنیان| یزد در تامین مالی جمعی پیشگام است

یزد- نماینده شرکت‌های تعاونی یزد بر ضرورت توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه دانش بنیان‌ها برای اجرای شیوه تامین مالی جمعی و تشکیل تعاونی‌ها در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا رضائی نژاد در دیدار رئیس قوه قضائیه با فعالان اقتصادی استان یزد در استانداری یزد از الزامات توسعه اقتصادی را حمایت از کارآفرین، نظارت هوشمند و سرمایه صبور اشاره کرد و افزود: دولت باید تجاری سازی و ارزش آفرینی را به بخش خصوصی واگذار کند اما در این زمینه ضعف هایی وجود دارد .

وی ادامه داد: برای ایجاد یک پروژه دانش بنیان باید از حمایت دولتی بهره مند شد که تسهیلات کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما یزدی ها ی از قدیم پروژه ها را با محوریت کارآفرینان و پول خرد مردم انجام دادند که امروزه به عنوان شیوه تامین مالی جمعی مطرح است که می تواند در تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان موثر باشد و یکی از راهکارهای ایجاد این شیوه مالی، تشکیل تعاونی ها است.

رضائی نژاد ادامه داد: در این شیوه تامین مالی کارآفرینان به عنوان سهامدار عضو و مردم عادی سهامدار غیرعضو هستند که کارآفرین با دارایی و اعتبارش تعهد می دهد و سهامدار خرد نیز ارزش افزوده را تامین می کند و می توان پروژ ه های بزرگی را اجرا کرد.

مدیر گروه تعاونی پیشگامان با بیان اینکه استان یزد در این زمینه در کشور الگو است، افزود: جذب سرمایه خرد مردم همواره با نظارت های بانک مرکزی با چالش مواجه می شود البته نظارت واجب است اما لازم است در موارد مبهم در کنار کارشناس بانک مرکزی از تخصص کارشناسان بخش تعاون نیز بهره برداری شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha