۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
بلاتکلیفی وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

بلاتکلیفی وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه آشفتگی وسیعی در تولید مسکن وجود دارد گفت: ما تمامی ملزومات ساخت مسکن را ­در کشور داریم و به راحتی می‌توانیم کمبودهای واحد مسکونی را جبران کنیم.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اجرا نشدن کامل و صحیح قانون جهش تولید مسکن گفت: یکی از دلایل اجرا نشدن کامل این قانون، بلاتکلیفی وزارت راه و شهرسازی است. چرا که معلوم نیست این وزارتخانه در اجرای قانون جهش تولید مسکن، نقش پیمانکار را دارد یا سیاست‌گذار و تسهسل کننده است.

رضایی کوچی با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن همه مولفه‌های مورد نیاز از جمله تامین مصالح، تسهیلات بانکی و زمین برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود دارد و مشکل اصلی این است که برخی از اعضای بدنه دولت برای اجرای این قانون انگیزه‌ای ندارند و بعضا کارشکنی هم می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه ساخت مسکن از اولویت‌های کشور است گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن قرار بود بخش خصوصی و انبوه سازان مسکن بسازند نه دولت و اقدام دولت در این زمینه باعث آشفتگی در حوزه مسکن شده است.

رضایی کوچی همچنین گفت: هرچند بسیاری از زمین‌های دولتی در مرکز شهرها برای اجرای این قانون واگذار نشده اند و انگیزه‌ای در بین مسئولان دولتی وجود ندارد، اما تقریبا زمین مورد نیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تامین شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس مانع دیگر برای اجرای کامل و صحیح قانون جهش تولید مسکن را تامین نشدن تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: بانک‌ها در این زمینه همراهی نکرده اند.

رضایی کوچی دیگر عامل کندی در اجرای قانون جهش تولید مسکن را وازیر نشدن منابع مصرح در قانون جهش تولید مسکن به صندوق مسکن عنوان کرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha