۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
ایجاد خطوط ارتباطی میان مخازن تامین شده با آبهای سطحی و زیر زمینی در همدان
مدیرعامل آبفای استان همدان عنوان کرد:

ایجاد خطوط ارتباطی میان مخازن تامین شده با آبهای سطحی و زیر زمینی در همدان

همدان - بختیاری فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ایجاد خطوط ارتباطی میان مخازن تامین شده با آبهای سطحی و مخازن تامین شده با آبهای زیر زمینی در شهر همدان خبر داد.

فرهاد بختیاری فر در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص زون بندی مخازن و شبکه توزیع آب در شهر همدان، گفت: آب شرب شهر همدان با دو منطقه کاملا متفاوت در قسمت هایی از منابع آبهای زیرزمینی و در بخش هایی توسط منابع آب سطحی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه زون مخازن آبهای سطحی شامل شهید بهشتی، باغ بهشت، مخزن حاج عنایت، مخزن امید اکباتان و مخزن مصلی است، عنوان کرد: این مخازن از دیرباز از طریق سد اکباتان و تصفیه خانه شهید بهشتی تامین آب می شدند در حالی که آبگیری مخازن لونا پارک، ینگیجه، چهل چمن، مخزن آزاد و مخزن محمدیه از طریق آبهای زیر زمینی و چاه های دشت بهار عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه با کاهش حجم نزولات آسمانی و افت آبهای سطحی، مخازن تامین شده با آبهای سطحی ما دچار مشکل شدند، اظهارداشت: همین موضوع موجب شد تا با ورود به بحران و تنش آبی، بخش هایی از شهر که آب مورد نیازشان را از منابع سطحی و سد اکباتان تامین می کردند دچار مشکل و قطعی های گسترده شوند که البته برخی از مشترکین این موضوع را پای توزیع ناعادلانه آب در شهر می گذاشتند.

با ورود به مرحله تنش آبی، اجرای خطوط ارتباطی میان مخازن آبهای سطحی و زیرزمینی در دستور کار قرار گرفت تا آب مورد نیاز قسمتهایی از شهر که دچار قطعی های گسترده شده بودند از این رهگذر امکان پذیر شود

وی افزود: با ورود به مرحله تنش آبی، اجرای خطوط ارتباطی میان مخازن آبهای سطحی و زیرزمینی در دستور کار قرار گرفت تا آب مورد نیاز قسمتهایی از شهر که دچار قطعی های گسترده شده بودند از این رهگذر امکان پذیر شود.

بختیاری فر با این توضیح که به عنوان مثال شهرک فرهنگیان پیش از این زیر زون آبهای سطحی ما بود، گفت: با ورود به مرحله تنش آبی و به دلیل امکان فنی در این نقطه از شهر شبکه شهرک فرهنگیان را زیر زون آبهای زیرزمینی بردیم.

وی افزود: همچنین با نصب شیر فشار شکن در چهارراه میدان بار توانستیم امکان مدیریت توزیع و مدیریت فشار در منطقه فوق را ایجاد کنیم ضمن اینکه افزایش فشار آب در شهرک فرهنگیان و بخش های پایین دست نیز امکان پذیر شد.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین اعلام کرد: در کوی محمدیه و شهرک امیرکبیر نیز همکاران در عملیاتی شبانه روزی در طول ۴۸ ساعت با اجرای حدود ۵۰۰ متر خط پلی اتیلن ۱۶۰ میلی متری موفق شدند مشکل افت فشار آب در این منطقه را با اتصال به زون مخزن چهل چمن برطرف کنند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شبکه توزیع آب در شهر همدان به سمت پایداری پیش رفته است، گفت: در حال حاضر ناحیه گسترده ای که با مشکل قطعی آب مواجه باشد نداریم و نقاط با نقصان و تعدد تماس از سوی مشترکین نیز پس از نشتیابی و احصاء توسط مرکز ۱۲۲ یک به یک با تلاش همکاران در حال بر طرف شدن است.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha