۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
کاهش ارزش اوراق قرضه در انگلیس

کاهش ارزش اوراق قرضه در انگلیس

پس از این که اعلام شد با افزایش بهای انرژی، تورم در انگلیس باز هم بیش‌تر خواهد شد، ارزش اوراق قرضه دولتی در انگلیس، به طور کم سابقه‌ای کاهش یافت.

به گزارش بازار، گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد ارزش اوراق قرضه دولتی ده ساله در انگلیس، در ماه جاری میلادی، با بیش‌ترین کاهش ارزش در یک ماه در ۳۵ سال اخیر روبروبوده است.

گاردین درباره میزان بهره بر اوراق قرضه ده ساله دولت انگلیس نوشت این اوراق، از ۱.۸۴ درصد در پایان ماه ژوئیه، در ماه جاری به ۲.۴۷ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد سرمایه گذاران، برای بازگرداندن بدهی‌های دولت این کشور، بهره بیش تری می‌خواهند.

این نشریه انگلیسی افزود: از سپتامبر سال ۱۹۸۶ میلادی، ارزش اوراق قرضه ده ساله دولت انگلیس که شاخص قروض دولت است، تا این اندازه در یک ماه کم نشده بود.
رسانه‌ها در انگلیس نوشتند اوراق قرضه دولت انگلیس نیز با کاهش ارزش روبروشده است و روز سه شنبه این هفته، ارزش اوراق قرضه سی و چهل ساله دولت این کشور، با بیش‌ترین کاهش از سال ۲۰۱۴ روبرو شد.

هر زمان که ارزش اوراق قرضه کم می‌شود، بهره آن‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به بحران هزینه‌های زندگی، انتظار می‌رود در زمستان امسال، شرایط زندگی انگلیسی‌ها باز هم بدتر شود.

بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) هشدار داد در صورت بالا ماندن بهای گاز، میزان تورم در انگلیس به ۲۲ درصد هم خواهد رسید که مشابه دوران پس از پایان جنگ جهانی خواهد بود.

روزنامه گاردین نوشت: در دیگر کشورها، از جمله آلمان و امریکا نیز ارزش اوراق قرضه دولتی در حال کاهش است.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha