۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
برنامه دولت برای جوان سازی روستا
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مطرح کرد

برنامه دولت برای جوان سازی روستا

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت برای جوان سازی روستاها ۲۰۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی در مناطق روستایی اختصاص داده است.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره برنامه‌های دولت برای جلوگیری از مهاجرت جوانان و پیر شدن جمعیت روستایی گفت بحث مهاجرت و پیرشدن روستاها دلایل متعددی دارد، اما یکی از دلایل اصلی، حوزه اقتصادی و توجه نشدن به موضوع اقتصاد روستاست که باید به آن توجه ویژه شود.

مدنی افزود: برای جذب جوانان به ماندن در روستاها باید بر حوزه اقتصاد روستاها تمرکز کنیم و یکی از طرح‌هایی که در این خصوص دنبال می‌شود تصویب ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح‌های دانش بینانی است که طرح‌های کشاروزی را ارتقا و بهره وری را افزایش دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطر نشان کرد بخشی از این بودجه برای رویدادهای دانش بنیان مولد و اشتغالزا در نظر گرفته شده و بخش دیگر سرمایه گذاری از طریق صندوق هاست که در طرح‌های مختلف برای تولید و اشتغال در روستاها سرمایه گذاری می‌کنند.

مدنی همچنین گفت از دیگر برنامه‌ها برای جذب جوانان برای فعالیت در روستاها و جوان سازی روستاها، احیای ۲۰۰۰ واحد راکد و نیمه راکدصنعتی است که در مناطق روستایی قرار دارند تا زمینه اشتغال و درآمد زایی برای جوانان و جوان سازی وبرگشت جمیعت کمک کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha