۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
تامین مالی ۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوزستان توسط بانک مسکن
مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان خبر داد

تامین مالی ۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوزستان توسط بانک مسکن

اهواز- عسکری، مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان از تامین مالی ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن در این استان خبر داد.

یاور عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: بانک مسکن یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی و به عنوان بانک تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد.

عسکری با اشاره به اینکه بانک مسکن هم تخصصی (در بخش مسکن) و هم توسعه‌ای است، ادامه داد: در استان خوزستان ۶۴ شعبه فعال داریم که خوشبختانه بیشترین میزان تسهیلات شبکه بانکی را به نسبت منابع موجود، پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: طبق یکی از نسبت‌های مالی که کل منابع بانک را نسبت به مصارف بررسی می‌کنند، استاندارد پرداخت تسهیلات باید ۸۰ درصد باشد تا عملکرد مطلوب باشد ولی اگر بیشتر باشد یعنی منابع را از دیگر استان‌ها جذب و در خوزستان هزینه کردیم؛ این نسبت در بانک مسکن استان ۱۶۴ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه بانک مسکن خوزستان در زمینه مسکن مهر این استان برای بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی، تأمین مالی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز به عنوان مجری دولت نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اقدام می‌کنیم؛ یکی از اولویت‌های اصلی و شعار مهم دولت، همین نهضت ملی مسکن است.

عسکری همچنین گفت: تسهیلات بافت فرسوده شهری، ودیعه مسکن، فرزندآوری، قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی از جمله تسهیلات پرداختی بانک مسکن هستند.

وی تصریح کرد: برای نهضت ملی مسکن تاکنون در قالب این طرح ۱۲ هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی به بانک مسکن معرفی شده‌اند؛ از این مجموعه عقد قرارداد برای ۶ هزار واحد (برای بیش از ۶۰ درصد معرفی‌شدگان) صورت گرفته و مبلغ آن حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان ادامه داد: در زمینه تسهیلات بانک مسکن کشور که در قالب خرید و ساخت مسکن است، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال پرداختی طی پنج ماهه اول سال جاری داشته ایم که ۵۰ درصد آن برای طرح نهضت ملی مسکن بود؛ بانک مسکن خوزستان نیز سال گذشته بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب‌های مختلف از جمله مشارکت، خرید و قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

عسکری با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه پرسنل بانک مسکن خوزستان برای ارائه کارنامه درخشان در حوزه پرداخت مسکن و اشتغالزایی به کار گرفته شده است، اضافه کرد: تسهیلات مسکن منجر به تولید یک واحد مسکونی می‌شود و حدود ۱۲۰ بخش بزرگ اقتصادی متصل به بخش مسکن هستند؛ از بخش مسکن به عنوان موتور محرکه اقتصاد یاد می‌شود.

وی افزود: در نهضت ملی مسکن برای خوزستان طی چهار سال باید تأمین تسهیلات را برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن انجام دهیم؛ از مردم درخواست داریم که اگر زمین دارند، در قالب خودمالک و یا تعاونی‌های مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.

عسکری با اشاره به اجرای پروژه‌های ساخت مسکن در مناطق اکباتان، سپیدار و مهدیس و فرهنگ شهر اهواز یادآور شد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله تعیین شده و سه سال برای تسهیلات تنفس و پرداخت اقساط آن ۱۷ ساله است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان با اعلام این خبر که مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای شهر اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان نیز ۳۰۰ میلیون تومان است، بیان کرد: افرادی که قبلاً از تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده، سابقه دریافت تسهیلات مسکن نداشته، اراضی دولتی نگرفته و سرپرست‌ خانوار باشند امکان استفاده از این تسهیلات را دارند؛ یک سری محدودیت‌ها تعیین شده تا کسانی که در احتیاج به مسکن دادند در اولویت قرار گیرند.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود جهانبخشی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      نظر من برای کسی مهم نیست
    • زهرا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      چرا نظارتی تو استان گیلان نیست مگر جزو شهرهای ایران نیست هیچ خبری تو شهر ما نیست حتی. زمین هم معلوم نیست کجا انتخاب شده
      • شاکر IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
        1 0
        حالا ما چ دیدیم ماهم زمین مشخص نیست خوزستان در اخبار همیشه جلو ولی در عمل اخر