۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
شرکت‌های بزرگ از بازار سرمایه برای تأمین مالی خود استفاده کنند
معاون طرح و برنامه صمت:

شرکت‌های بزرگ از بازار سرمایه برای تأمین مالی خود استفاده کنند

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های جدید به خصوص بازار سرمایه برای تأمین مالی خود استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی با بیان این مطلب، افزود: سوق دادن شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزارهای نوین مالی یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۹ سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: برای میزان سرمایه‌گذاری ثابت نیز حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان نیاز این بخش خواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تأمین نیست، لذا ما از شرکت‌های بزرگ درخواست کرده‌ایم از ظرفیت‌های جدید خصوصاً بازار سرمایه برای تأمین مالی خود اقدام کنند.

زرندی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته دفتری مستقل در ساختار وزارت‌ صمت با عنوان دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی ایجاد شد تا شرکت‌های تولیدی را به سوی استفاده از ابزارهای جدید مالی سوق دهد.

سال گذشته ۲۱ شرکت و محصول به بازار سرمایه وارد شدند

وی در خصوص ورود شرکتها به بورس کالا افزود: در سال گذشته ۵ شرکت بخش تولید در بورس و ۱۱ شرکت در فرابورس و ۵ محصول در بورس کالا وارد شده، اما مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این میسر وجود دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت با اعلام اینکه در سال گذشته در مجموع بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان از ابزارهایی مثل اوراق بدهی، لیزینگ، سککوک و گام در بخش تولید استفاده شده است، گفت: باید تغییر نگاه در این موضوع هم در بین فعالان صنعتی و معدنی و هم متولیان این امر صورت پذیرد.

زرندی در پایان تصریح کرد: در تلاش هستیم موانعی که در این زمینه وجود دارد، تسهیل شود تا روند استفاده شرکت‌های تولیدی از این ابزارها سرعت گیرد.

کد خبر: ۱۷٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha