۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
بیشتر فعالان دانش بنیان مازندران کوچ کرده اند
در گفتگو با بازار؛

بیشتر فعالان دانش بنیان مازندران کوچ کرده اند

ساری- مرزبان، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی دانش بنیان در مازندران گفت: بیشتر اعضای شرکت های دانش بنیان از استان به خارج از کشور و یا دیگر استان ها کوچ کردند.

علی مرزبان در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که اتاق تعاون مظلوم واقع شده است، گفت: ۶۸ تعاونی عضو اتحادیه هستند که ۱۴ اتحادیه فعال در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با اظهار این که تعاونی های دانش بنیان در حوزه صنعت و شیلاتی و غیره فعال هستند، افزود: تعاونی ها ما در عرصه دانش بنیان حرف اول را می زنند ولی متاسفانه آن گونه که باید حمایت نمی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تحریم های داخلی از جمله مشکلات فراروی است و تولیدگران در عرصه تولید با تحریم داخلی هستند و واحدهای تولیدی درگیر بروکراسی های اداری هستند.

مرزبان با بیان این که درب ادارات به روی تولیدکنندگان بسته است، گفت: در برخی کشورها برای طرح های دانش بنیان عالی ترین مقام آن کشور ورود پیدا می کند اما تولیدکننده ما باید ساعت ها پشت درب مدیران کل بنشینند.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون مازندران تصریح کرد: تولیدکنندگان نباید دنبال مدارک و مجوز بدود و در بخش دانش بنیان، اولین شرکت دانش بنیان تعاونی در استان راه اندازی و ثبت شده است.

وی با اظهار این که اولین اتحادیه دانش بنیان کشور در مازندران ثبت شده است، گفت: درپی راه اندازی این اتحادیه در کشور نیز هستیم.

مرزبان یادآور شد: در سال ۹۰ از ۱۰ طرح دانش بنیان کشوری ۹ طرح مربوط به مازندران بود و اکنون معلوم نیست فعالان این شرکت ها در کجا به سر می برند و بیشتر آن ها مهاجرت کردند.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha