۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
جایگزینی دلار؛ دستاورد دولت سیزدهم
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

جایگزینی دلار؛ دستاورد دولت سیزدهم

پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هم اکنون پیمان دوجانبه پولی بین ایران و روسیه فعال شده و این پیمان دو جانبه با چین نیز در حال فعال شدن است.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک گفت: ظرفیت بیمه‌های بین المللی با فعال کردن صندوق ضمانت صادرات با کشورهای هدف به منظور جایگزینی اعتبار اسنادی (ال سی) از جمله اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به افزایش چهار برابری صادرات خدمات فنی و مهندسی هم گفت: سازمان توسعه تجارت در دولت سیزدهم نه تنها در بحث توسعه بازار و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی بلکه در بخش‌هایی که جزو الزامات توسعه صادرات بوده، مانند مسائل مربوط به لجستیک، مسائل مربوط به امورگمرکی، موافقت نامه‌ها و توافق‌های منطقه‌ای مانند پیمان‌های اوراسیا و شانگهای، بحث فعال‌سازی تجارت آزاد و تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای همسایه، مسائل مربوط به همسان‌سازی و هماهنگی استانداردها و پروتکل‌های قرنطینه دامپزشکی اقدامات خوبی انجام داده است.

پیمان پاک افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به ایجاد خطوط منظم دریایی با کشورها و نقاط هدف کمتر توجه شده مانند آفریقا و جنوب شرق آسیا، فعال‌سازی ظرفیت‌های ایران در حوزه خزر و همینطور فعال‌سازی ظرفیت‌ها در حوزه‌های بانکی مثل پیمان‌های پولی دو جانبه ایران با روسیه و چین اشاره کرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha