۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
اولویت دولت به جای شهرک‌سازی، احیای بافت‌های فرسوده باشد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

اولویت دولت به جای شهرک‌سازی، احیای بافت‌های فرسوده باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بسیاری از مناطق شهرهای بزرگ را بافت های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می‌دهند که هزینه ساخت مسکن به دلیل وجود زیرساخت در این مناطق به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، در خصوص لزوم توجه به بافت‌های فرسوده شهری گفـت: در حال حاضر طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی برای ساخت ۴۲ شهرک جدید طرح نهضت ملی مسکن در اطراف شهرها جانمایی صورت گرفته است، در حالی که هزینه تامین زیرساخت برای این شهرک‌ها بسیار بالا بوده و معمولا طبق تجربه های قبلی مردم نیز از آنها کمتر استقبال می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جانمایی شهرک‌ها طبق خواست و نظر متقاضیان مسکن‌ها امری بسیار مهم است چرا که در نهایت این مردم هستند که باید در این واحدها زندگی کنند. متاسفانه بسیاری از شهرک های جدید ساخته شده در دولت های قبل هنوز هم زیر ساخت مناسبی ندارند و ساکنین این مناطق با مشکلات زیادی مواجه هستند و بسیاری از واحدهای ساخته شده نیز به همین دلیل کماکان خالی از سکنه هستند. مردم برای زندگی تنها به یک چهار دیواری نیاز ندارند بلکه باید زمینه آسایش و رفاه آنها نیز فراهم شود. نباید برای ساخت مسکن، به دنبال رفع تکلیف باشیم.

ایری با بیان اینکه اولویت دولت باید احیای بافت‌های فرسوده شهری به جای ساخت شهرک‌های جدید باشد،عنوان کرد:بسیاری از مناطق شهرهای بزرگ را بافت های فرسوده و ناکارامد تشکیل می‌دهند که هزینه ساخت مسکن به دلیل وجود زیرساخت در این مناطق به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد، طبق گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در حال حاضر ۲۳ درصد سطح شهری کشور را بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می‌دهند که بیش از ۱۶۰ هزار هکتار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید به این موضوع بیشتر بها داده و تمرکز خود را بر ساخت واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده گذاشته و مالکان این بافت‌ها را با ارائه تخفیفات و تشویق‌ها گوناگون به بازسازی و ساخت خانه ترقیب کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha