۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
افتتاح ۴۰۰ واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده گلستان تا پایان سال
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افتتاح ۴۰۰ واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده گلستان تا پایان سال

گرگان- منوچهر، رئیس اداره بازآفرینی بافت شهری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره در بافت فرسوده، گفت: ۴۰۰ واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده گلستان تا پایان سال افتتاح می شود.

رقیه منوچهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سال گذشته در مناطق مختلف گلستان، مالکان ۶۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی بهره مند شدند.

رئیس اداره بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: از این تعداد ۲۱۲ واحد در گنبدکاووس و ۳۹۸ واحد در شهرستان گرگان قرار داشت.

منوچهر گفت: مبلغ این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان آن با بهره صفر درصد پس از پایان دوره مشارکت ۱۸ ماهه تسویه خواهد شد و الباقی آن با توجه به قرارداد تسهیلات گیرنده با بانک قسط بندی می شود.

وی بیان کرد: مرحله اول واریز این تسهیلات پس از اتمام ۱۰ درصد از فوندانسیون انجام شده و باقی تامین اعتبار پس از عملیاتی شدن هر مرحله، واریز می شود.

رئیس اداره بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، به حوزه بافت های فرسوده وارد شده و چنانچه پروانه ساخت و سند ملکی داشته باشند، پس از واردکردن کد در سامانه می توانند از این طرح استفاده کنند.

منوچهر اظهار کرد: به طور متوسط عملیات نوسازی و احداث این ساختمان ها ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید و بر اساس پیش بینی های انجام شده تا پایان سال، ۴۰۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha