۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
استیضاح وزیر صمت پابرجاست| شرط مجلس و قول رئیس جمهور؛ فرصت تمام شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

استیضاح وزیر صمت پابرجاست| شرط مجلس و قول رئیس جمهور؛ فرصت تمام شده است

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح وزیر صمت کان‌لم‌یکن نشده تا مجدد برگردد، استیضاح همچنان پابرجاست و دولت تنها از ما برای اصلاح امور فرصت خواسته است که این فرصت هم تمام شده است.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به پایان مهلت دو ماهه به وزیر صمت پیرو استیضاح وی و توضیحات دولتمردان در زمینه ارائه لایحه تفکیک این وزارتخانه به مجلس گفت: همانطور که مطلعید رئیس جمهور از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست داشتند که با استیضاح کنندگان وزیر صمت صحبت شده و دو ماه به دولت فرصت دهند تا دولت وزارتخانه را به دو وزارتخانه تبدیل کند و دو وزیر معرفی شود.

وی تاکید کرد: ما منتظریم تا رئیس جمهور به وعده ای که داده است عمل کند لذا ما حرف رئیس جمهور را پذیرفتیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مهلت دوماهه ما به رئیس جمهور پیرو ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت به پایان رسیده است و ما به هیچ وجه این فرصت را تمدید نخواهیم کرد.

سیاهکلی بیان کرد: البته دولتمردان هم برای تمدید این فرصت از ما درخواستی نداشتند لذا حتما دولت در این بخش اقدام لازم را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: یا دولت در این بخش لایحه ای ارائه می کند و یا از ظرفیت مجلس در این بخش استفاده می شود. با این حال رئیس جمهور وعده ای را در این بخش به نمایندگان داده است و باید به وعده خود عمل کند.

نماینده امضا کننده استیضاح وزیرصمت در مجلس تاکید کرد: استیضاح وزیر صمت کان‌لم‌یکن نشده تا مجدد برگردد، استیضاح همچنان پابرجاست و دولت تنها از ما برای اصلاح امور فرصت خواسته است.

وی با بیان اینکه نمایندگان، طرح استیضاح وزیر صمت را جهت اصلاح امور کلید زدند، تاکید کرد: ما معتقد بودیم که اشکالاتی در وزارت صمت وجود دارد و وزیر صمت باید پاسخگوی آن باشد. بنابراین وقتی دولت می دانست که این اشکال وجود دارد، فرصتی از ما خواست که این اصلاحات انجام شود، از این رو وقتی نظر ما هم اصلاح امور بود این درخواست رئیس جمهور را پذیرفتیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بنابراین استیضاح وزیر صمت از بین نرفته که بخواهد مجدد احیا شود و استیضاح وجود دارد لذا اگر اصلاحات انجام شد، استیضاح حذف می شود و در غیر این صورت استیضاح وزیر صمت به قوت خود باقی است.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha