۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
۵ کارخانه راکد استان سمنان به تولید بازمی‌گردد
استاندار سمنان:

۵ کارخانه راکد استان سمنان به تولید بازمی‌گردد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه پنج واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید و اشتغال باز خواهند گشت، گفت: تا پایان شهریور، شمار واحدهای احیا شده استان در دولت سیزدهم به ۵۰ خواهد رسید.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه احیای واحدهای راکد تولیدی در استان سمنان در زمره سیاست‌های دولت سیزدهم از بدو روی کار آمدن بود، بیان کرد: در ماه‌های اخیر ۴۵ واحد تولیدی استان در بخش‌های مختلف به تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های ما بازگرداندن یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور به تولید بعد از سال‌ها مشکلات و رکود، به تولید بود، افزود: روند احیای واحدهای راکد با هدف رونق تولید و تثبیت اشتغال در استان ادامه خواهد داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه با احیای ۴۵ واحد راکد در استان، شغل‌های فراوانی برای جوانان تثبیت شده است، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان توانست کمک حال خوبی برای ما در این ارتباط باشد.

هاشمی همچنین با اشاره به سفر روز گذشته معاون راهداری کشور به استان سمنان و تاکید بر استفاده از ظرفیت مسافران و گردشگری با اجرای طرح‌های ایمن سازی راه‌های استان سمنان، بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در استان مد نظر قرار گیرد، زائران رضوی و مسافران نوروزی، تابستانی و ... است که یک ظرفیت بی بدیل اقتصادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام راهداری کشور، سالانه ۱۵ الی ۲۰ میلیون تردد در مسیرهای استان سمنان به سمت مشهد مقدس صورت می گیرد، گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت اقتصادی این زائران بهره‌مند شویم باید ساز و کاری را بیندیشیم که مسافران به درون شهرها هدایت شوند که در این ارتباط برنامه‌ریزی های خوبی در استان صورت گرفته است.

استاندار سمنان با اشاره به توافق های صورت گرفته در راستای کاروانسرای سمنان و رفع اختلافات بر سر آن، گفت: به زودی حصار کاروان‌سرای شاه عباسی سمنان برچیده خواهد شد تا بتوانیم شاهد جذب گردشگران به این فضای خوب فرهنگی و میراث تاریخی باشیم.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha