۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
سازمان غذا و دارو تا ۲ هفته آینده درباره ابهام‌های «دارویار» گزارش می‌دهد
وزیر بهداشت:

سازمان غذا و دارو تا ۲ هفته آینده درباره ابهام‌های «دارویار» گزارش می‌دهد

وزیر بهداشت و درمان گفت: سازمان غذا و دارو تا ۲ هفته آینده باید درباره ابهام‌های طرح دارویار و اختصاص ارز ترجیحی و ارز آزاد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش بدهد.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی پس از نشست با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تأکید شد طب سنتی و ایرانی در کشور بیشتر تقویت شود و در آینده درباره اقدام‌های وزارت بهداشت به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه اصرار دارد درباره ظرفیت پذیرش دستیاران در رشته‌های تخصصی مانند پارسال عمل کند. وزارت بهداشت علاوه بر این اقدام، بومی‌گزینی را آغاز می‌کند و ۵۰۰ نفر را برای این کار اختصاص می‌دهد.
نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: اختلاف قیمت ارز ترجیحی با آزاد برای تهیه یک دارو در نشست امروز این کمیسیون بررسی شد که علاوه بر مشخص شدن این اختلاف قیمت، باید مابه‌التفاوتش به بیت المال برگردد.

او ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس ۲ هفته فرصت دارد گزارشی درباره راهکارهای مربوط به طب سنتی بدهد و دانشگاه علوم پزشکی هم تا یک ماه آینده گزارشی را در مورد اقداماتش در این زمینه ارائه کند.

وزارت بهداشت و درمان به تازگی طرح دارویار را با هدف «افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران» اجرا کرده؛ وزارت بهداشت می‌گوید در این طرح، یارانه دارو را به انتهای زنجیره منتقل می‌کند تا بیمه‌ها آن را به مصرف‌کننده نهایی بدهند.

وزیر بهداشت در نشست علنی ۱۱ مرداد ماه مجلس گفت با اضافه کردن سهم یارانه سلامت به سهم بیمار و بیمه، باعث شده «پرداختی بیماران تغییری نکند و یا حتی در مواردی نسبت به گذشته کاهش یابد.»

کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت مجلس اگرچه با کلیات این طرح موافقت کرده اما از اینکه «منابع پایدار برای طرح دارویار تأمین نشود» ابراز نگرانی کرده است.

همایون سامه یح نجف آبادی عضو این کمیته نیمه مرداد ماه گفت: «با گذشت زمان نتایج طرح دارویار نمایان می‌شود؛ اما کمیسیون بهداشت از ابتدا مخالف تحت پوشش قرار گرفتن داروهای بدون نسخه بود. نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خارجی هم این داروها تحت پوشش بیمه نیست و وزارت بهداشت با تحت پوشش قرار دادن این داروها خود را با مشکل مواجه کرد.»

کد خبر: ۱۷۱٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha