۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیات در استان همدان
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اعلام کرد:

افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیات در استان همدان

همدان - مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: وصول مالیات در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته که محل آن از شناسایی مودیان جدید بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وجه اله ذکوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته در چهار ماه ۷۷ میلیارد تومان ارزش افزوده در شهرداری ها توزیع شد، اظهار کرد: این مبلغ در سال‌جاری چهار درصد رشد داشته است.

ذکوری با بیان اینکه با افزایش درآمد مالیاتی در استان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۴۰ درصد بیشتر ارش افزوده دریافت کردند، ادامه داد: شرکت‌های تولیدی و خدماتی استان در استان‌های دیگر پرونده مالیاتی داشتند که بخشی از پرونده‌ها را به استان همدان منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه از یک شرکت همدانی که در کردستان فعالیت می‌کند ۹ میلیاردتومان مالیات دریافت و بین شهرداری‌ها توزیع شد، افزود: هیچ تاخیری در پرداخت وجود ندارد و هیچ عوارضی از استان خارج نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در رابطه با مبارزه با فساد با بیان اینکه یکی موارد مبارزه با فساد مبارزه با فرار مالیاتی است، اضافه کرد: فرار مالیاتی در تمامی فعالیت‌های اقتصادی شناسایی می‌شوند و با قانون ساماندهی دستگاه‌های پز و کارتخوان و تفکیک حساب بانکی مبارزه با فرار مالیاتی انجام می‌شود.

اگر کسی در بخش مالیاتی در درون سازمان هم فسادی داشته باشد با همکاری نهاد امنیتی با او برخورد می‌شود که تاکنون با دو مورد برخورد شده است

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در بخش مالیاتی در درون سازمان هم فسادی داشته باشد با همکاری نهاد امنیتی با او برخورد می‌شود که تاکنون با دو مورد برخورد شده است، بیان کرد: اکثر فرار مالیاتی از سوی افراد تاجر اتفاق می افتد و فرد مسئول که فرار مالیاتی داشته باشند را نداریم.

ذکوری با اشاره به اینکه میزان بدهی مالیاتی در جریان رسیدگی همیشگی است و عدد مشخصی ندارد، ادامه داد: در فرایند اجرائیات ۳۰۰ میلیارد تومان در حال پیگیری و رصد است که بخشی مربوط به شرکت‌های سوری و کارت‌های بازرگانی است.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی و میزان آن در هیچ کجای اقتصاد مشخص نیست، افزود: وقتی از فرار مالیاتی می‌گوییم یعنی فرد در بخش پنهان اقتصاد کار می‌کند و از میزان درآمد او اطلاعاتی در دسترس نیست اما ۲۰ تا ۲۵ درصد از مالیاتی که وصول می‌شود، به همین میزان می‌توان فرار مالیاتی داشت.

استان همدان نیم درصد مالیات کشور را می‌دهد
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان نیم درصد مالیات کشور را می‌دهد و رتبه ۳۱ را در میزان مالیات جمع آوری شده در کشور دارد، اضافه کرد: وصول مالیات در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته که محل آن از شناسایی مودیان جدید بوده است.

وی با بیان اینکه با ساماندهی ابزارهای پرداخت ۴۰ هزار مودی جدید شناسایی شده است، تصریح کرد: ۱۰۸ هزار اظهار نامه‌ امسال دریافت کردیم که این تعداد سال گذشته ۶۸ هزار مورد بوده و از نظر کمی ۵۰ درصد دریافت اظهار نامه‌ها مالیاتی رشد داشته است.

ذکوری با بیان اینکه همه کسبه الزام دارند کارتخوان‌های خود را به پرونده مالیاتی متناظر متصل کنند، ادامه داد: در صورت عدم اتصال کارتخوان به پرونده مالیاتی، کارتخوان قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه گروه‌های شغلی برخی افراد به غیر ابزار پرداخت، تقاضای پول نقد می‌کنند، افزود: این کار فقط مراجعه کننده را به زحمت می‌اندازد و سازمان مالیاتی می‌تواند ابزار دیگری را شناسایی کرده و مالیات را دریافت کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد برای فرار مالیاتی کارت به کارت به افراد دیگر را انجام می‌دهند تا اداره مالیاتی نتواند رد گیری کند، اضافه کرد: همه سامانه‌های کشور قابل شناسایی است و با جدا سازی حساب تجاری از شخصی که از شهریور ماه شروع شده امکان کارت به کارت کردن به این شیوه هم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی در همه اقشار وجود دارد و نمی‌توان گفت کدام شغل بیشترین فرار مالیاتی را داشته است، عنوان کرد: امسال ۱۰۸ هزار و ۴۶۰ اظهار نامه گرفتیم که ۷۹ هزار مورد به شیوه توافق تبصره ۱۰۰ است.

ذکوری با بیان اینکه ۶۰ درصد از ۷۹ هزار پرونده مالیاتی عدد مالیات آنها صفر است و از آنها مالیات گرفته نمی‌شود، ادامه داد: ۱۴ درصد یک میلیون تومان، ۱۶ درصد یک تا پنج میلیون تومان، ۶ درصد پنج تا ۱۰ میلیون تومان، دو درصد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و یک درصد بالای ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به دلیل پایش حساب بانکی و ابزار پرداخت دقیقا می دانیم باید از چه کسی به چه میزان مالیات بگیریم

وی با بیان اینکه به دلیل پایش حساب بانکی و ابزار پرداخت دقیقا می دانیم باید از چه کسی به چه میزان مالیات بگیریم، افزود: ۴۱ درصد مالیات از ارزش افزوده است و مصرف کننده می پردازد و ۲۲ درصد مالیات از حقوق بگیران، ۲۰ درصد از شرکت‌ها و ۱۰ درصد از اصناف دریافت می‌شود و در بخش اصناف ۶۰ درصد طبقه پایین از مالیات معاف شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه استارتاپ دانش بنیان ۱۵ سال به صورت ۱۰۰ درصد از مالیات معاف است، اضافه کرد: استارتاپ و غیر استارتاپ‌ اگر بخواهد کار تولیدی انجام دهد هفت سال و در شهرک صنعتی مناطق محروم ۱۳ سال از مالیات معاف است.

وی درخصوص بدهی مالیاتی با بیان اینکه بدهی تمام تولید کنندگانی که مراجعه کنند ۳۶ ماهه تقسیط می‌شود، تاکید کرد: هر کسی بدهی مالیاتی خود را تا پایان هفته دولت پرداخت کند، برای شرکت‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و برای افراد حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان در سال دوره بخشودگی در نظر گرفته می‌شود.

ذکوری با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه امسال همه برگه‌های مالیاتی الکترونیکی است و ابلاغ کاغذی دیگر انجام نمی‌شود، ادامه داد: از ابتدای مهر ماه سال‌جاری هیچ مراجعه فیزیکی برای مفاصا حساب نخواهیم داشت و همه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha