۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
۴۰ درصد از صادرات اصفهان مربوط به چدن، فولاد و آهن است
در ۵ ماهه نخست سال؛

۴۰ درصد از صادرات اصفهان مربوط به چدن، فولاد و آهن است

اصفهان - کوهسالی، مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد از صادرات استان در پنج ماهه نخست امسال فقط مربوط به چدن، فولاد و آهن بوده است.

رسول کوهسالی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به سیاست های دولت در توسعه اقتصادی و افزایش صادرات در سطح کشور اظهار داشت: توسعه صادرات علاوه بر رونق اقتصادی باعث اشتغال زایی هم می شود.

وی با بیان اینکه صادرات استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی شاهد افزایش پنج درصدی بوده است، ابراز داشت: از لحاظ ارزش هم میزان صادرات استان شاهد رشد هشت درصدی بوده است.

۵۴۶ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است

مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه در پنج ماهه نخست از استان اصفهان ۵۴۶ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: این میزان ازش صادرات شامل ۵۳۰ قلم کالای صادراتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از صادرات استان در پنج ماهه نخست امسال فقط مربوط به چدن، فولاد و آهن بوده است، خاطرنشان کرد: با صادرات این اقلام ۲۲۳ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

کوهستانی با بیان اینکه رتبه بعدی محصولات صادراتی از استان اصفهان مربوط به تولیدات پتروشیمی بوده است، گفت: تولیدات پتروشیمی ۱۷ درصد از کل صادرات استان اصفهان را شامل شده است که بیش از ۹۷ میلیون دلار هم ارز وارد کشور کرده است.

فرآورده های لبنی و فرش دستباف را رتبه سوم صادراتی اصفهان

وی فرآورده های لبنی و فرش دستباف را رتبه های بعدی محصولات صادراتی استان اصفهان در پنج ماهه نخست امسال دانست و افزود: این دو محصول در مجموع ۱۵ درصد صادرات استان را شامل شده اند که در مجموع ۸۴ میلیون دلار نیز برای کشور ارزآوری داشته اند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: بیشترین صادرات استان اصفهان به ترتیب به عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و ارمنستان بوده که از طریق چهارگمرک فعال در سطح استان اصفهان انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha