۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
تخلیه ۹.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

تخلیه ۹.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

بیش از ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۶۰ تن کالای اساسی در ۵ ماه نخست سال جاری در بنادر کشور تخلیه شد.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور در مدت مشابه سال گذشته ۱۰میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۲۳ تن بود.

میزان تخلیه کالاهای اساسی در ۵ ماه نخست سال جاری در بنادر کشور، شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور که در این میان گندم رشد ۱۱۹ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۹۷ هزار و ۱۶۴ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۱ هزار و ۱۲ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۱۹ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان مرداد سال جاری نیز معادل ۶۲۹ هزار و ۸۷۹ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۲۲ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت در ۵ ماه نخست سال جاری معادل ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۸۸ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۴۵۶ بوده است.

میزان تخلیه سویا در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون ۶۸۶ هزار و ۶۸۶ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۹۸ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا پایان مرداد سال جاری معادل ۱۴۱ هزار و ۸۱۷ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۴۵ هزار و ۲۱۰ تن بوده است.

میزان تخلیه شکر هم در بنادر کشور در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱ به ۵۲۰ هزار و ۳۸۶ تن رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۳ هزار و ۶۵۵ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰۰ هزار و ۶۴۳ تن و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۳۱ هزار و ۲۷۰ تن روغن بوده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha