۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
نشست دانشجویان با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد
همزمان با گرامیداشت هفته دولت؛

نشست دانشجویان با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، نشست رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه علاقه مندیم از جلسات نقد و بررسی عالمانه بهره‌مند شویم، اظهارداشت: دانشجویان از زلالترین، صادقانه‌ترین و زبده‌ترین ناقدین هستند، چراکه درگیر منافع شخصی و تعارض شخصی نیستند و استفاده از ظرفیت دانشجویان در ابعاد مختلف فرصت برای نظام اجرایی است و ناب‌ترین و دقیقترین نقدها در همین نشست‌ها دریافت می‌شود.

منظور گفت: هر چند نقدهای دانشجویی می‌تواند تند و گزنده باشد، اما فرصتی برای نظام اجرایی است و می‌توانیم جهت گیری‌ها را متناسب با این نقدها تعدیل کنیم، دانشجویان هنوز درگیر موقعیت‌های شغلی نشدند از این رو شنیدن نقدهای آن‌ها می‌تواند ارزشمند و راهگشا باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید براینکه پایدارترین منبع درآمد کشور مالیات است، گفت: مالیات سازو کار تثبیت خود کار دولت محسوب می‌شوند و بر اقتضای شرایط رکود و رونق اقتصاد به طور خودکار رشد و کاهش پیدا می‌کنند و تثبیت کننده اقتصاد کشور است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه نقش مالیات نقش تنظیم کننده رفتار بازیگران اقتصادی را دارد، ادامه داد: برای مثال برای رونق اقتصادی در مناطق کم برخوردار معافیت دوره معین مناطق محروم را در نظر می‌گیریم یا اینکه برای کالاهای آسیب رسان افزایش مالیات را تعیین می‌کنیم از این رو می‌توانیم با مالیات رفتار اقتصادی مردم را تنظیم کنیم.

در ادامه این نشست دانشجویان به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف نظام مالیاتی پرداختند.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha