۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
مرکز ثقل ورود مسافر خارجی را به استان‌های غربی بکشانیم
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

مرکز ثقل ورود مسافر خارجی را به استان‌های غربی بکشانیم

همدان- رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: اعضای کمیسیون گردشگری‌ اتاق همدان باید با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان و کرمانشاه هماهنگ شوند تا مرکز ثقل ورود مسافر خارجی را به استان‌های غربی بکشانیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر زبردست ظهر دوشنبه در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان ضمن انتقاد از عدم تشکیل کمیته‌های گردشگری با اشاره به اینکه سنگ بنای گردشگری و بردن ردیف آن در بودجه را سال ۷۲ انجام دادم و در آن زمان اصلا اسم گردشگری مطرح نبود، اظهار کرد: محور توسعه استان و اولویت این حوزه گردشگری است و از روز نخست این رو گفته‌ام و هم اکنون و در آینده هم می‌گوییم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری برای تبدیل به محور توسعه باید فعال باشد، ادامه داد: اگر محور اصلی استان توسعه گردشگری است باید کمیسیون و کمیته‌های گردشگری تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه از استاندار همدان می‌خواهم با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی جلسه برگزار کند، افزود: همچنین باید یک نشست با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه گردشگری سلامت برگزار شود.

وی در ادامه خواستار ارائه تقویم فرهنگی به کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شد و با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید نمود داشته باشد، اضافه کرد: باید کمیسیون گردشگری‌ استان همدان با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان و کرمانشاه جلسه ای برگزار کند تا باهم هماهنگ شوند و مرکز ثقل ورود مسافر را به استان‌های غربی بکشانیم.

مسافر پنج روزه یا هفت روزه و یا ۱۰ روزه وارد کشور می‌شود اما استان همدان در محور اول و دوم مسافران خارجی قرار ندارد

زبردست در رابطه با ورود گردشگر به همدان با بیان اینکه پرواز از فرودگاه همدان عملیاتی نیست و باید تبریز را درگیر مسئله کنیم، بیان کرد: مسافر پنج روزه یا هفت روزه و یا ۱۰ روزه وارد کشور می‌شود اما استان همدان در محور اول و دوم مسافران خارجی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۸۵ درصد مسافران خارجی پنج یا هفت روزه به ایران سفر می‌کنند و کمتر مسافری برای ۱۰ روز به ایران می‌آید، ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که به خاطره گره خوردن مسائل اقتصادی به مسائل سیاسی باید تبعات آن را بپذیریم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به مشکلات گردشگری در زمینه آب، برق و گاز اظهار کرد: تعرفه گاز مصرفی بخش صنعت و بخش گردشگری ۷.۵ برابر بیشتر شده است.

شهرام شیروانی با اشاره به اینکه تعرفه آب هم چندین برابر محاسبه می‌شود و تعرفه برق هم به همین شیوه است، ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون تلفیق توانستیم تعرفه گاز را تغییر دهیم.

مرکز ثقل ورود مسافر خارجی را به استان‌های غربی بکشانیم

وی با بیان اینکه تعرفه گاز براساس نرخ پتروشیمی‌هاب اروپا و آمریکا محاسبه می‌شود و تعرفه گاز مصرفی از ۱۰۰ تومان به ۷۲۶ تومان رسید، افزود: خوشبختانه با رایزنی کمیسیون تلفیق موفق شدیم با نظر اکثریت تعرفه گاز را تغییر دهیم و قیمت آن از ۷۲۶ تومان به ۱۴۹ تومان رسید.

رایزنی برای کاهش تعرفه آب

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه برای تعرفه آب به نتیجه رسیدیم تا به دیوان عدالت شکایت کنیم و وکلا در حال کار کردن هستند، اضافه کرد: در حال رایزنی برای کاهش تعرفه آب هستیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با تعرفه برق در بخش گردشگری به خصوص در بخش اقامتی به هیچ عنوان نمی‌توان به مسافر تذکر کمتر مصرف کردن برق را داد، بیان کرد: در حال پیگیری کاهش تعرفه برق نیز هستیم.

شیروانی در ادامه به موضوع مالیات اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه موفق شدیم ارزش افزوده را در قانون مالیات دائمی برای هتل یک، دو و سه ستاره و محل اقامتی معافیت بگیریم، ادامه داد: به دنبال معافیت مالیاتی ارزش افزوده برای هتل‌ها ۴ و ۵ ستاره نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ متوجه شدیم مجلس معافیت دائمی صنعت گردشگری را حذف کرده است، افزود: برای مدت پنج سال توانستیم معافیت را ابقا کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا ۱۸۰ میلیون تومان یارانه برای تبلیغات بخش گردشگری دریافت کردیم، افزود: با شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بهره برداری کنیم و از ۱۸۰ میلیون تومان ۸۰ تومن برای ساخت غرفه گردشگری در تهران هزینه شد و ۱۰۰ تومان باقی ماند.

باید بررسی شود که پرواز سلیمانیه را می‌توانیم برای ورود هیئت‌های تجاری و مسافرها راه اندازی کنیم

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم درصد اشغال هتل‌ها پایین آمده است و امیدوارم شهریور شرایط بهتر شود، اضافه کرد: راه انداری پرواز مشهد، کیش و تهران و پرواز سلیمانیه و همدان را داشتیم و باید بررسی شود که پرواز سلیمانیه را می‌توانیم برای ورود هیئت‌های تجاری و مسافرها راه اندازی کنیم.

دست خالی بخش گردشگری از سفر رئیس جمهور به همدان
شیروانی با اشاره به اینکه بخش گردشگری از سفر رئیس جمهور به همدان دست خالی بیرون آمد، تصریح کرد: نیاز به تبلیغات گسترده برای همدان داریم و با آوردن چند آژانس خارجی مشکل گردشگری همدان قابل حل نیست.

وی با اشاره به اینکه کانتر آژانس‌ها درخواستی برای سفر به همدان ندارد و آژانسی تور گروهی برای همدان برگزار نمی‌کند، ادامه داد: باید تعدادی آژانس‌های گردشگری که تور خارجی کار می‌کنند را به همدان دعوت کنیم تا جاذبه‌ها را بشناسند و به برنامه گردشگری خود اضافه کنند.

گردشگری سلامت یک چرخه است و مجموعه‌های مختلفی ذی نفع هستند اما دانشگاه علوم پزشکی خود همه بخش‌ها را پوشش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد دیگر بخش‌ها ذی نفع شوند

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه در خصوص گردشگری سلامت با بیان اینکه در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی با آژانس‌های گردشگری همکاری نمی‌کند، اظهار کرد: گردشگری سلامت یک چرخه است و مجموعه‌های مختلفی ذی نفع هستند اما دانشگاه علوم پزشکی خود همه بخش‌ها را پوشش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد دیگر بخش‌ها ذی نفع شوند.

علی خاکسار با اشاره به اینکه در سفر گردشگران عراق به استان برخی از هتل‌ها خدمات خوبی نمی‌دهند، ادامه داد: وقتی خدمات مطلوب نباشد دیگر مسافر خارجی به همدان سفر نمی‌کند.

وی در ادامه از نرخ بالای ورود گردشگران به غار علیصدر انتقاد کرد و با بیان اینکه برای ورود به غار از گردشگر خارجی ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود، افزود: در صورت نیم بها شدن نرخ بلیط غار علیصدر تورها گردشگر خارجی را به همدان می‌آورند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به مراکز غیر مجاز اقامتی اشاره کرد و با بیان اینکه سوییت منزل و خانه مسافرها از نوروز امسال ساماندهی شدند، اضافه کرد: مقرر شد یک شرکت مجری همه فعالیت‌های مربوط به خانه مسافرها و سوییت‌ها را انجام دهد اما موفقیت این مجری بستگی به همکاری و حمایت همه دستگاه‌ها و بخش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه امسال فم تورهایی برگزار کردیم که در برگزاری آن موفق هم بودیم و این فم تورها نباید تعطیل شود، عنوان کرد: با توجه به بازار رقابتی ضروری است که فم تورها را به صورت فصلی و ماهانه داشته باشیم.

وی در رابطه به تبلیغات بخش گردشگری با تاکید بر اینکه تبلیغات برنامه و اعتبار می‌خواهد اما اعتبارات ما ضعیف است، ادامه داد: سال گذشته ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار به صورت اوراق تخصیص برای تبلیغات داشتیم.

خاکسار در ادامه از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در تاریخ هشت تا ۱۲ شهریور ماه در همدان خبر داد.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha