۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
اقدامات سازمان توسعه تجارت برای تسهیل تجارت با قطر
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

اقدامات سازمان توسعه تجارت برای تسهیل تجارت با قطر

­ پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت از اختصاص مشوق‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ به نمایشگاه قطر خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک در دومین همایش آشنایی با بازار قطر و معرفی نمایشگاه‌های تخصصی ایران در دوحه به مناسبت جام جهانی، درباره توسعه تجارت با قطر گفت: در سازمان توسعه تجارت چند نمایشگاه را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده‌ایم؛ به طور مثال در روسیه، شرق آسیا، آفریقا و کشورهای همسایه که یکی از اهداف اصلی هم بازار قطر است، معمولا یک یا دو رویداد خاص را انتخاب می‌کنیم و با حمایت‌های همه جانبه دولت روی آن‌ها متمرکز می‌شویم.

رئیس سازمان توسعه تجارت نمایشگاه قطر را فرصتی برای زمینه سازی توسعه تجارت با این کشور دانست و گفت: این نمایشگاه که در بازه زمانی مناسبی برگزار می‌شود، می‌تواند منجر به عقد قرارداد برای جام جهانی شود. طبق بررسی‌های دقیق، قطعاً قطری‌ها در دوره جام جهانی با مشکل کمبود کالا مواجه خواهند شد.
پیمان‌پاک افزود: قطعا در شرایط فعلی قطری‌ها در پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و راهسازی ورود نمی‌کنند، اما از پروژه‌های کوچک که می‌تواند برایشان برند ایجاد کند، به خوبی استقبال کردند.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، مشوق‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ به این نمایشگاه تخصیص یافته است. همچنین هماهنگی با چند بانک قطری انجام شده است تا ارز با هزینه پایین انتقال یابد.

پیمان پاک تاکید کرد: حضور در نمایشگاه قطر و استفاده از جام جهانی فرصت بسیار خوبی برای تجارت با این کشور است.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha