۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
آمریکا پیش از توافق هسته‌ای، از مسدود کردن منابع ایران در بانک‌های خارجی پرهیز کند
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

آمریکا پیش از توافق هسته‌ای، از مسدود کردن منابع ایران در بانک‌های خارجی پرهیز کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید بپذیرند پیش از توافق هسته ای از هر اقدامی که موجب مسدود شدن منابع ایران در بانک‌های خارجی به ویژه در کشورهای همسو با ایالات متحده می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، با یادآوری مذاکرات مسئولان کره جنوبی با اروپایی‌ها در حاشیه مذاکرات وین پیرامون آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، گفت: در موضوع آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، وزارت امور خارجه کشورمان باید فعالانه برخورد کند و تلاش کند تا ساز و کار بازگشت این منابع به کشور فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: طبیعتا آمریکایی‌ها باید بپذیرند از هر اقدامی که موجب مسدود شدن یا بلوکه ماندن منابع ایران در بانک‌های خارجی به ویژه در کشورهای همسو با ایالات متحده می‌شود، پرهیز کند.

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اصرار و تاکید دارد که آزادسازی منابع بلوکه شده باید یکی از اقدامات در اولویت پس از امضای توافق باشد و در کوتاه‌ترین زمان این اقدام باید صورت گیرد.

عزیزی با بیان اینکه وزارت خارجه هماهنگی های لازم را باید در داخل کشور برای انتقال این منابع انجام دهد. توافق در صورتی می‌تواند حاصل شود که ایران از منافع آزادسازی منابع بلوکه شده خود بهره‌مند شود لذا هم مورد تاکید است و هم باید مورد اقدام قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، تصریح کرد: انتفاع اقتصادی به عنوان یکی از اصول و شروط اصلی ایران در بحث مذاکرات مطرح شده و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر قطعا به موضوع انتفاع اقتصادی کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha