۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
 لاپید و نتانیاهو امروز درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار می‌کنند

لاپید و نتانیاهو امروز درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار می‌کنند

ملاقات روز دوشنبه که به دعوت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، دومین دیدار نخست‌وزیر کنونی و پیشین این رژیم درباره توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش بازار، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون و نخست‌وزیر پیشین، ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه - به وقت محلی - ملاقات خواهند کرد تا در مورد توافق هسته‌ای ایران توضیحاتی ارائه کنند. این دیدار که حواشی فراوانی نیز به همراه داشته است، با دعوت لاپید انجام می‌شود.

این دومین جلسه توجیهی امنیتی بین این دو از زمان روی کار آمدن لاپید در آغاز ژوئیه خواهد بود.

این دو مدت‌هاست با یکدیگر اختلافات عمیقی دارند و لاپید در زمان حضور در قالب رهبر اپوزیسیون، همواره حملاتی لفظی را متوجه نتانیاهو می‌کرد.

پیش از دیدار روز دوشنبه، نتانیاهو بیانیه ای صادر کرد که در آن به لاپید و وزیر جنگ - بنی گانتز - به دلیل آنچه برخورد ضعیف آنها با موضوع ایران نامیده شده، حمله کرد.

نتانیاهو در بیانیه‌اش می‌گوید: «در طول یک سال گذشته، لاپید و گانتز به طور کامل مبارزات عمومی علیه توافق هسته ای ایران را کنار گذاشتند. به مدت ۱۲ سال، ما قاطعانه با این توافق جنگیدیم و حتی باعث شدیم که ایالات متحده از آن عقب نشینی کند.»

او می‌افزاید: «لاپید و گانتز در یک سال قدرت خود به خواب رفتند و به ایالات متحده و ایران اجازه دادند به توافق هسته ای دست یابند که آینده ما را به خطر می اندازد. آنها بر خلاف ما به کنگره (آمریکا) و سازمان ملل نرفتند و کمپین قدرتمندی در رسانه‌های جهانی راه‌اندازی نکردند. بعد از اینکه ایالات متحده از قبل نکات اصلی توافق را با ایران منعقد کرد، تنها پس از آن لاپید و گانتز به یاد آن افتادند که بیدار شوند. این خیلی دیر و خیلی اندک است. بی کفایتی لاپید و گانتز در تاریخ به عنوان شکست هسته ای ایران به یادگار خواهد ماند.»

در ادامه بیانیه نتانیاهو آمده است: «هیچ نمونه ای برای این بی کفایتی بهتر از این نیست که بنت، "وزیر امور ایران" منصوب لاپید، در آستانه امضای توافق در ایتالیا به تعطیلات رفته است. نمی شود اینگونه با یک تهدید وجودی مبارزه کرد. شما اینگونه از اسرائیل محافظت نمی کنید.»

لاپید مدت کوتاهی پس از آن پاسخی صادر کرد و در آن رفتار سلفِ خود در قبال مسئله ایران را بیشتر نمایشی از اقدامات دانست.

در بیانیه لاپید آمده است: «زمانی که نتانیاهو نخست وزیر بود، هر کاری که در مورد ایران انجام داد، کنفرانس های مطبوعاتی و سخنرانی بود. آسیبی که او در دوران تصدی خود به دو موضوع مهم استراتژیک اسرائیل - مبارزه با سلاح هسته ای ایران و روابط با ایالات متحده - وارد کرد، جدی و عمیق است. و ما هنوز در حال تعمیر آن هستیم.»

او افزود: «ما هر روز برای تقویت سیاست و قابلیت‌های امنیتی اسرائیل کار می‌کنیم که برای سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است. به همین دلیل است که من فردا (دوشنبه) رئیس اپوزیسیون (نتانیاهو) را برای یک جلسه توجیهی امنیتی فرا خواندم تا اطلاعاتش در مورد جزئیات به‌روز شود تا حداقل بداند درباره چه چیزی مشغول سر و صدا کردن است.»

با این اوصاف، مباحث مرتبط با توافق هسته‌ای ایران، اختلافات سیاسی در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را بیش از پیش علنی کرده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha