۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
قیمت هرکیلوگرم پرتقال در بازار چین ۱۳۵ هزار تومان است
در گفتگو با بازار؛

قیمت هرکیلوگرم پرتقال در بازار چین ۱۳۵ هزار تومان است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نرخ هرکیلوگرم مرکبات را در بازار چین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان اعلام کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که برای صادرات یک میلیون تن مرکبات به چین برنامه ریزی شده است، افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال در بازار چین در حال حاضر ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان است.

وی با تاکید بر برداشت به موقع مرکبات و پرهیز از رنگ افزایی افزود: برداشت مرکبات نارنگی از نیمه مهرماه باید صورت گیرد و مدیریت زمان برداشت امری لازم است.

وی با عنوان اینکه در سال های قبل از مردادماه برخی دلالان اقدام به برداشت زودهنگام مرکبات و کیوی می کردند، گفت: تبعات این برداشت زودهنگام را باغداران گیلان و مازندران پرداخت می کردند.

مهاجر یادآور شد: هرچند برخی از ارقام نارنگی زودتر از مهرماه قابل برداشت است اما کمیته ای متشکل از سورتینگ داران و باغداران در این زمینه باید تصمیم گیری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: هرچند کیوی استان گیلان نسبت به مازندران زودتر می رسد ولی کمیته مورد نظر باید اقدام و تصمیم لازم داشته باشد تا باغداران و تولیدکنندگان دچار آسیب نشود.

وی میزان تولید کیوی را در استان های گیلان و مازندران ۳۵۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: متاسفانه برخی دلالان مرکبات را با کالاهای دیگر قاچاق می کنند که باید جلوی آن را گرفت.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha