۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
مالیات بر خانه های خالی در پیچ و خم ناهماهنگی| وعده وزیر راه برای ایجاد نرم افزار خوداظهاری مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

مالیات بر خانه های خالی در پیچ و خم ناهماهنگی| وعده وزیر راه برای ایجاد نرم افزار خوداظهاری مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی به درستی اجرا نمی شود مگر اینکه سازمان امور مالیاتی براساس رجوع فردی برای داد وستد واحدهای مسکونی خود، یک اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشد.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود درباره اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: هنوز ضعف جدی در اطلاعات و هماهنگی بین بخشی در این زمینه وجود دارد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: متاسفانه این هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی، امور مالیاتی و آن اطلاعاتی که وزارت کشور و سازمان اسناد باید در اختیار بگذارد، رخ نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قانون در این بخش به درستی اجرا نمی شود مگر اینکه سازمان امور مالیاتی براساس رجوع فردی برای داد وستد واحدهای مسکونی خود یک اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشد و مطالبه حقوقی صورت پذیرد وگرنه اطلاعات منسجم در این بخش وجود ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:آمارها در زمینه خانه های خالی متعدد و متفاوت است یک روز گفته می شود که این خانه های خالی یک میلیون و روز بعد می گویند دو میلیون است. بنابراین آن اطلاعات پایه و منسجم وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: البته چند سال گذشته وزارت راه و شهرسازی براساس خود اظهاری شرایطی را ایجاد کرد که مردم بروند و در این بخش خود اظهاری داشته باشند اماآن موضوع هم متاسفانه طرح موفقی نبود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: در جلسه ای که چند ماه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، وزیر قول دادند تا این قانون تا آخر شهریور ماه به موجب طرحی نرم افزاری، اطلاعات پایه در این بخش به صورت خود اظهاری مردم بازآفرینی شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      اون خانه ها را با حکم قضایی بعلت احتکار نیاز اساسی مردم به مستاجها کرایه بدین وکرایه رو بعنوان مالیات بحساب خزانه واریز کنید هم دلالا تنبیه میشن هم باعث عرضه آبشاری مسکن به بازار شده وحباب ۵۰ درصدی مسکن خواهد شد بالای ۵ میلون واحد خالی داریم که انقلاب در عرضه مسکن خواهد بود ولی اگر قصدی در اینباره