۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ایران خدمات فنی و مهندسی و اوره به نیجریه صادر می‌کند
وزیر نفت:

ایران خدمات فنی و مهندسی و اوره به نیجریه صادر می‌کند

اوجی، وزیر نفت با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و نیجریه برای همکاری در زمینه‌های مختلف گفت: دو کشور ظرفیت‌های زیادی دارند که می‌توانند در آینده از آنها برای گسترش روابط دوجانبه بهره ببرند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، وزیر نفت ظهر امروز (پنجم شهریور ماه) در حاشیه دیدار با وزیر نفت کشور نیجریه با بیان این که ایران و نیجریه پیش از این جلسات مختلفی در حاشیه اجلاس جی ای سی اف در قطر داشته اند، گفت: امروز نیز با توجه به جلسات خوبی که با طرف نیجریه ای داشتیم تفاهم نامه خوبی در زمینه‌های مختلف انرژی از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی به نیجریه، گازسوز کردن خودروهای بنزینی با استفاده از توانمندی شرکت های توانمند ایرانی، استفاده از توانمندی طرف نیجریه ای در زمینه فناوری ال ان جی و توسعه میدان های نفتی و گازی در نیجریه از سوی شرکت‌های ایرانی امضا شد.

وی با اشاره به این که باز سازی و نوسازی پالایشگاه های نفتی و گازی در نیجریه یکی دیگر از موضوعات تفاهم‌نامه امروز میان دو کشور ایران و نیجریه بود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب نیجریه در زمینه صادرات نفت خام و کارخانه های ال ان جی و صادرات این محصول می توانیم امیدوار به همکاری طولانی مدت میان دو کشور در این زمینه باشیم.

بر اساس این گزارش، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه نیز در دیدار خود با وزیر نفت کشورمان با بیان این که ایران و نیجریه در حوزه های اوپک، اوپک پلاس و جی ای سی اف همکاری های زیادی را با یکدیگر در گذشته داشته اند، گفت: امروز تفاهم نامه خوبی در زمینه ال ان جی، انتقال فناروی از ایران به نیجریه، توسعه میدان های نفتی و گازی و صنعت سی ان جی و گاز سوز کردن خودرو ها میان ایران و نیجریه به امضا رسید تا شاهد توسعه همکاری دو کشور بیش از پیش باشیم.

وی با اشاره به بازدید فردا (۶ شهریور ماه) خود از کارخانه ها و شرکت های فعال در حوزه سی ان جی ایران گفت: ایران توانمندی زیادی در این زمینه دارا بوده و امیدواریم ما هم بتوانیم از توانمندی ایران در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر نفت نیجریه افزود: پالایشگاه سازی و تعمیر پالایشگاهی موجود، توسعه بحش بالادستی نفت و میعانات گازی و صادرات اوره به نیجریه از سوی ایران انجام خواهد و شرکت های نیجریه نیز برای توسعه ال ان جی در ایران فعال می شوند.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha