۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
عزم بخش خصوصی برای احیای صنعت موتور سیکلت

عزم بخش خصوصی برای احیای صنعت موتور سیکلت

توکلی لاهیجانی، مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، از عزم فعالان و تولید کنندگان بخش خصوصی، برای احیای صنعت موتور سیکلت خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: صنعت موتور سیکلت در ایران دارای پیشینه‌ای طولانی بوده و حدود ۶۰ سال سابقه دارد که با در نظر گرفتن معیارهایی مثل کاهش زمان تردد در ترافیک شهرهای بزرگ، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری، استفاده در کسب و کارها، و افزایش قیمت خودرو و سوخت، این وسیله نقلیه همواره از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور برخوردار بوده است.

توکلی با بیان اینکه در همه این سال‌ها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده افزود: این صنعت در حوزه‌ی دستیابی به خودکفایی و بالا بردن عمق داخلی سازی به خصوص در بخش‌های مهم موتورسیکلت شامل موتور احتراقی و گیربکس هیچ‌گاه موفق نبوده و عمده فعالیت خود را بر واردات محصولات، به ویژه از کشورهای چین و هند، معطوف کرده است.

وی از تلاش برای اجرای سه رویکرد با هدف ایجاد تحول در صنعت موتورسیکلت کشور و احیای آن خبر داد و گفت: رویکرد نخست در حوزه افزایش عمق داخلی سازی در مورد محصولات پر میزان تولید و پر فروش به منظور دستیابی به پلتفرم بومی است.

توکلی لاهیجی اضافه کرد: رویکرد دوم در حوزه طراحی، توسعه و تولید موتورسیکلت‌های برقی و رویکرد سوم معطوف به ایجاد زیرساخت سواپ در موتورسیکلت‌های برقی است.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha