۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
توزیع بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ملزومات مصرفی پزشکی
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی معالجه بیماران خبر داد

توزیع بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ملزومات مصرفی پزشکی

صفوی، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ملزومات مصرفی پزشکی طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، سید حسین صفوی در آستانه هفته دولت در خصوص توزیع ملزومات مصرفی پزشکی در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور گفت: در راستای پیشگیری از بروز وقفه و اختلال در روندهای درمانی بیماران، در مجموع هیئت امنای صرفه جویی ارزی نسبت به توزیع ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۱۸۸ قلم انواع ملزومات مصرفی پزشکی اقدام کرده است.

وی افزود: این ملزومات شامل اقلام حیاتی و راهبردی نظیر آی سی دی، پیس میکر، اکسیژناتور و دریچه‌های قلبی است که تأمین نشدن به موقع آن‌ها می‌توانست حیات بیماران را با خطر جدی مواجه سازد.

رییس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: برخی از این اقلام، دارای اهمیت راهبردی برای مراکز درمانی و تأمین به موقع آن‌ها حائز اهمیت به سزایی است.

وی افزود: توزیع دستگاه‌های اکسیژناتور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است همینطور میزان تحویل آی سی دی به بیماران ۶۹ درصد، رینگ دریچه قلبی بیش از ۳۳ درصد و دریچه تاوی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ قیمت مناسب اقلام توزیع شده به مراکز درمانی توسط هیئت امنا کمک شایانی به بیماران بخصوص قشر آسیب پذیر جامعه می‌کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha